
Teflon-Mats PRO STOCK MONKEY (8.82/201m)
- Micke Johansson
- Skärgårds-trimmare
- Inlägg: 763
- Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
- Ort: Umeå / Skärgården
Får man föreslå www.josun.seMicke Johansson skrev:okej vilken sida är bra för sånt här då

Hittar du inte det du söker på hemsida? så maila mig på info@josun.se Det finns mkt mkt mer på lager än vad som ligger uppe i webshoppen.
Mvh
Johan
Johan Sundmar
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
nu har mats flödat en ny topp igen.
det vart lite bättre men det som gav mest var den nya 60mm "cylindern" som nu är mer anpassad till de borrningar som kommer
vid 7mm så flödar det nu 92cfm iallafall
jag snodde en bild också på förgasaren som ska börja användas nu också
det är en KEHEN FCR "down draft" 28mm


det vart lite bättre men det som gav mest var den nya 60mm "cylindern" som nu är mer anpassad till de borrningar som kommer

vid 7mm så flödar det nu 92cfm iallafall

jag snodde en bild också på förgasaren som ska börja användas nu också
det är en KEHEN FCR "down draft" 28mm


True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Det ska bli mkt spännande att följa Mats resultat med sitt nya motorbygge. 60mm cylinder
Det låter som han fräst upp blocket rejält!!
Jag misstänker att det blir många timmar i snickeboa innan hela detta motorprojekt är redo för race
Go on Teflon Mats! eller jag ska börja kalla honom för "Telefon" Mats
För våra telefonsamtal brukar vara långa och trevliga när vi snackar Mini motorer bla.
Mvh
Johan

Jag misstänker att det blir många timmar i snickeboa innan hela detta motorprojekt är redo för race

Go on Teflon Mats! eller jag ska börja kalla honom för "Telefon" Mats

Mvh
Johan
Johan Sundmar
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
60mm cylindern är nog mer ett långtids progekt men nuvarande jaling motorn uppdateras ständigt, ett mycket lyckat flödestest i går indekerar att denna veckas topplocks versionen är överlägsen alla andra
.
blir kul att höra hur den går, sen har vi räknat igenom Z40 kammen så det fins mycke data på den nu.
kan lägga upp det sen om nån vill se?

blir kul att höra hur den går, sen har vi räknat igenom Z40 kammen så det fins mycke data på den nu.
kan lägga upp det sen om nån vill se?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 7006
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 7006
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
Jag har lånat in alla kammar jag kunnat från Josun och från en Dansk kompis som har en monkey firma. Sen har jag mätt upp dom och oftast förvånats över varför man överhuvudtaget gör en kam med sådana väden. Z40 och ZS 108 verkar vara samma slipning och den har vettiga värden. Ur minnet 7.2mm i lyft, 226 graders duration vid .050" och 104 graders lobseparation. Pipemax visade att jag behövde mer mantelarea eller duration på avgas men mindre kanal. Mer duration hade varit bäst. Erland.
-
- Topplocks-guru
- Inlägg: 7006
- Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
- Ort: Lund
- Kontakt:
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
härligt att ni kommit över 20whpErland Cox skrev:Hej Mats! John har bänkat sin fiddy till 20,1 hästar idag. 21nm i vrid. När ska du få fart på din racer? Erland

vilken cc och vilka varv, speedparts mm var de med?
våran bänk är i form nu men mats sålde ju den motorn så det får vi nog alldrig veta

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jo helt klart och kanse låna en större gasare av matsHaLinG skrev:Jag får ta o fixa bättre avgasrör o sen får vi bänka den![]()
(jag som köpte motorn)

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/