Teflon-Mats PRO STOCK MONKEY (8.82/201m)

Allt om veteranmopeder,motorcyklar & pocketbikes
Användarvisningsbild
Micke Johansson
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 763
Blev medlem: mån jan 24, 2005 9:57 pm
Ort: Umeå / Skärgården

Inlägg av Micke Johansson »

okej vilken sida är bra för sånt här då :D
Användarvisningsbild
josun
För mycket laddtryck
Inlägg: 144
Blev medlem: tis sep 05, 2006 3:15 pm
Ort: Näsum
Kontakt:

Inlägg av josun »

Micke Johansson skrev:okej vilken sida är bra för sånt här då :D
Får man föreslå www.josun.se :wink:

Hittar du inte det du söker på hemsida? så maila mig på info@josun.se Det finns mkt mkt mer på lager än vad som ligger uppe i webshoppen.

Mvh
Johan
Johan Sundmar
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

nu har mats flödat en ny topp igen.

det vart lite bättre men det som gav mest var den nya 60mm "cylindern" som nu är mer anpassad till de borrningar som kommer :twisted:

vid 7mm så flödar det nu 92cfm iallafall :)


jag snodde en bild också på förgasaren som ska börja användas nu också

det är en KEHEN FCR "down draft" 28mm

Bild

Bild
Användarvisningsbild
josun
För mycket laddtryck
Inlägg: 144
Blev medlem: tis sep 05, 2006 3:15 pm
Ort: Näsum
Kontakt:

Inlägg av josun »

Det ska bli mkt spännande att följa Mats resultat med sitt nya motorbygge. 60mm cylinder :twisted: Det låter som han fräst upp blocket rejält!!
Jag misstänker att det blir många timmar i snickeboa innan hela detta motorprojekt är redo för race 8)

Go on Teflon Mats! eller jag ska börja kalla honom för "Telefon" Mats :!: För våra telefonsamtal brukar vara långa och trevliga när vi snackar Mini motorer bla.

Mvh
Johan
Johan Sundmar
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

60mm cylindern är nog mer ett långtids progekt men nuvarande jaling motorn uppdateras ständigt, ett mycket lyckat flödestest i går indekerar att denna veckas topplocks versionen är överlägsen alla andra :hihi: .

blir kul att höra hur den går, sen har vi räknat igenom Z40 kammen så det fins mycke data på den nu.

kan lägga upp det sen om nån vill se?
Användarvisningsbild
Richard
Forumsberoende
Inlägg: 3728
Blev medlem: sön jun 13, 2004 7:46 am
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Inlägg av Richard »

Det skulle vara enormt intressant att se bromspapper på en motor som provat båda nya å gamla z40-kammen... :)
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

klart vi vill se z40 kammens värden, är det V2 eller den första z40?

Har själv blivit biten av dessa små leksaker :)


/andre'
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 7007
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Erland Cox »

Jag hittade en kam med vettiga värden till min lilla 3-ventilare. ZS 108 heter den och har i princip samma värden som Z40 men den passar i Jialing topparna som har det lilla yttre kamlagret. Motorn låter rapp men jag har inte justerat och bromsat än. Erland.
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Inlägg av norrback »

var hittar ni alla kammar? söker och söker men hittar inget alls :)
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 7007
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Erland Cox »

Jag har lånat in alla kammar jag kunnat från Josun och från en Dansk kompis som har en monkey firma. Sen har jag mätt upp dom och oftast förvånats över varför man överhuvudtaget gör en kam med sådana väden. Z40 och ZS 108 verkar vara samma slipning och den har vettiga värden. Ur minnet 7.2mm i lyft, 226 graders duration vid .050" och 104 graders lobseparation. Pipemax visade att jag behövde mer mantelarea eller duration på avgas men mindre kanal. Mer duration hade varit bäst. Erland.
Erland Cox
Topplocks-guru
Inlägg: 7007
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:00 pm
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Erland Cox »

Hej Mats! John har bänkat sin fiddy till 20,1 hästar idag. 21nm i vrid. När ska du få fart på din racer? Erland
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Erland Cox skrev:Hej Mats! John har bänkat sin fiddy till 20,1 hästar idag. 21nm i vrid. När ska du få fart på din racer? Erland
härligt att ni kommit över 20whp :thumbright: jag hörde det har varit rätt tufft (svårt) när det närmar sig de effekterna?

vilken cc och vilka varv, speedparts mm var de med?

våran bänk är i form nu men mats sålde ju den motorn så det får vi nog alldrig veta :(
Användarvisningsbild
HaLinG
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 617
Blev medlem: tor nov 27, 2003 1:15 pm
Ort: Umeå

Inlägg av HaLinG »

Jag får ta o fixa bättre avgasrör o sen får vi bänka den :twisted:
(jag som köpte motorn)
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21750
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

HaLinG skrev:Jag får ta o fixa bättre avgasrör o sen får vi bänka den :twisted:
(jag som köpte motorn)
jo helt klart och kanse låna en större gasare av mats :thumbright:
Användarvisningsbild
HaLinG
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 617
Blev medlem: tor nov 27, 2003 1:15 pm
Ort: Umeå

Inlägg av HaLinG »

De skulle va nått ! Ni som vet vad i skillnad skulle de bli om jag köpte en PWK 28 har en VM 26 nu ?
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

Bild
Skriv svar