averstedt - Volvo Amazon 1967 T5-R [Racebilder från Görla]
-
- Lite mer laddtryck
-
- Lite mer laddtryck
Nu står bilen på backen igen. Tornen är nu någorlunda klara. I dag började Tony med att börja koppla loss motorn för att kunna lyfta ur den och bygga klart styrningen.

Det går även rykten att det inom några dagar dyker upp lite nya speedparts från USA…
Har tyvärr inte blivit så mycket uppdaterande från min sida som det var tänkt, vilket är lite synd. Men jobb, skola, träning och egna projekt tar sin lilla tid.

Det går även rykten att det inom några dagar dyker upp lite nya speedparts från USA…
Har tyvärr inte blivit så mycket uppdaterande från min sida som det var tänkt, vilket är lite synd. Men jobb, skola, träning och egna projekt tar sin lilla tid.
Volvo 142 -1971
Var över till Tony i dag för att ta lite bilder. Han har lyft ur motorn och plockat ner hela framvagnen igen.
Här var det tomt

Fjäderbenstornet inifrån

Bärarmarna igen

Bilen spann rätt ordentligt med vanliga gatdäck. Sådana här ska tydligen fungera bra mot sådant.

Motorn

Helsvetsning av infästning till framvagnsbalken

Tony beställde slicksen då han var i Florida så han kom inte åt att mäta på amazonen hur mycket han kunde få in, utan att behöva kapa allt för mycket. Så det blev till att köpa 2 uppsättningar i olika bredd.

/Henke
Här var det tomt

Fjäderbenstornet inifrån

Bärarmarna igen

Bilen spann rätt ordentligt med vanliga gatdäck. Sådana här ska tydligen fungera bra mot sådant.

Motorn

Helsvetsning av infästning till framvagnsbalken

Tony beställde slicksen då han var i Florida så han kom inte åt att mäta på amazonen hur mycket han kunde få in, utan att behöva kapa allt för mycket. Så det blev till att köpa 2 uppsättningar i olika bredd.

/Henke
Volvo 142 -1971
Riktigt grymt bygge. Precis i min stil. Hoppas man själv får tillfälle och bygga någont sådanthär i framtiden.
Jag är verkligen ingen expert på bärarmar. Men kommer den designen funka bra? Känns som att hållbarheten inte är så bra som man kan. och att den inte kan röra sig så som den vill utan att tröga. Men som sagt jag är ingen expert.
Annars väldigt grymmt bygge. =D
//Kalf
Jag är verkligen ingen expert på bärarmar. Men kommer den designen funka bra? Känns som att hållbarheten inte är så bra som man kan. och att den inte kan röra sig så som den vill utan att tröga. Men som sagt jag är ingen expert.
Annars väldigt grymmt bygge. =D
//Kalf
Kul att du gillar bilen. Hur menar du med att inte kunna röra sig utan att tröga?Kalf skrev:Jag är verkligen ingen expert på bärarmar. Men kommer den designen funka bra? Känns som att hållbarheten inte är så bra som man kan. och att den inte kan röra sig så som den vill utan att tröga. Men som sagt jag är ingen expert.
Volvo 142 -1971
Jag vet inte, men det känns som när du har den vinkeln så kan det gå trögt. Men jag såg hur en orginal arm såg ut. så fattade jag att det kanske funkar bra......invader skrev:Kul att du gillar bilen. Hur menar du med att inte kunna röra sig utan att tröga?Kalf skrev:Jag är verkligen ingen expert på bärarmar. Men kommer den designen funka bra? Känns som att hållbarheten inte är så bra som man kan. och att den inte kan röra sig så som den vill utan att tröga. Men som sagt jag är ingen expert.
//Kalf
Armen är gjord efter Volvo 240 original så den ser mao likdan ut iom man se till mått och vinklar. Det ska nog fungera.Kalf skrev: Jag vet inte, men det känns som när du har den vinkeln så kan det gå trögt. Men jag såg hur en orginal arm såg ut. så fattade jag att det kanske funkar bra......
Volvo 142 -1971
invader skrev:Armen är gjord efter Volvo 240 original så den ser mao likdan ut iom man se till mått och vinklar. Det ska nog fungera.Kalf skrev: Jag vet inte, men det känns som när du har den vinkeln så kan det gå trögt. Men jag såg hur en orginal arm såg ut. så fattade jag att det kanske funkar bra......
Ja, dt gör den säkert. Jag såg en bild på en orginal arm förut så då måste det ju funka. Sorry, jag e som sagt ingen expert. Tyckte bara den såg konstig ut.
Keep up the good work.
//Kalf