B21et går ej på belastning.
B21et går ej på belastning.
Som sagt har en B21ET som går klockrent i motorn men ej på belastning då går den som en skopa skit .
Kollat ev läckade vid ic o insug
bytt tändkablar dok ej kabeln till spolen
har bara plötslig dykt upp
Verkar som det är nåt med tändingen då den misständer o har sig vid lite varvtal men kan ju var sprutet oxå
Tips mottages ös bara på ska byta spolen i veckan men verkar orimligt att det är den!!
Kan fördelaren vara kass??
Kollat ev läckade vid ic o insug
bytt tändkablar dok ej kabeln till spolen
har bara plötslig dykt upp
Verkar som det är nåt med tändingen då den misständer o har sig vid lite varvtal men kan ju var sprutet oxå
Tips mottages ös bara på ska byta spolen i veckan men verkar orimligt att det är den!!
Kan fördelaren vara kass??
Org. motor med k-jet och induktiv givare i fördelaren?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21739
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
gör en provtryckning först, du har väll ingen bling blowoff?
hur mycke laddtryck har du?
är förpumpen i tanken hel?
är huvudpumpen i bra skick?
soppa filter bytt detta årtusende?
hur mycke laddtryck har du?
är förpumpen i tanken hel?
är huvudpumpen i bra skick?
soppa filter bytt detta årtusende?

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
laddtryck har jag ej kunnat mäta ska vara 0.9-1 bar ska låna en "glycerin mätare" på lördag
Pumparna har jag svårt att tro kan ha nåt att göra med detta att göra tanken är nästan full så om tank pumpen är kass spelar mindre roll då! då vartalet inte spelar nån roll men lägger man ut växlen kan man varva upp rejält igen
Ska byta filtret skadar ju inte att får det bytt har kört ner lite renanade skit i tanken för att rensa men ej hjälp!
Om du menar avlastningenventilen funkar den som den ska öppnar fint!!
ska kolla över soppa systemet i helgen så får vi se om det löser sig..
Pumparna har jag svårt att tro kan ha nåt att göra med detta att göra tanken är nästan full så om tank pumpen är kass spelar mindre roll då! då vartalet inte spelar nån roll men lägger man ut växlen kan man varva upp rejält igen
Ska byta filtret skadar ju inte att får det bytt har kört ner lite renanade skit i tanken för att rensa men ej hjälp!
Om du menar avlastningenventilen funkar den som den ska öppnar fint!!
ska kolla över soppa systemet i helgen så får vi se om det löser sig..
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21739
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
skit i dummpen på den, sen klarar inte K-jeten mer än ca 0.4 bar om man smygtrimat lite.
pajar förpumpen så fungerar det inte oavsett mängd i tank.
pajar förpumpen så fungerar det inte oavsett mängd i tank.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/