Mitsubishi 16T
Men hur högt ladd osv hade ni????Mattias J skrev:höll hur länge som helst...
hade ni gjort ngt på turbon själva lr uppdaterat den på firma lr ngt??
LR va det ett org 16t??
mvh joakim
Senast redigerad av wyzer den fre jan 18, 2008 11:17 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Team Björkeryd
Bad Ass Volvo Kick Ass
Powerd by Joakim Andersson
Bad Ass Volvo Kick Ass

Powerd by Joakim Andersson
mitsu aggen håller rätt bra...mitt 15g har utsatts för 1.5 bar väldigt länge nu...glappar väl kanske men rycker inte och laddar bra.... Kört ex antal superstage runder med agget + runt 1000 mil på gatan och detta agget var verkligen inte nytt när jag satte i att....wyzer skrev:Men hur högt ladd osv hade ni????Mattias J skrev:höll hur länge som helst...
hade ni gjort ngt på turbon själva lr uppdaterat den på firma lr ngt??
LR va det ett org 16t??
mvh joakim
Vad jag har läst så räknar man väl med att ett 16T med 7:ans avgashus klarar 300-330hk beroende på motor. Dessa siffror är nog i de fall man har bra flöde i maskin då de ofta nämns i hojsammanhang.wyzer skrev:16t där tar det nog stopp vid ca250-280hk beroende på motor???
lr har jag fel????
MVH
/Leo
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt:
Jo, men då körde han inte med ett aggregat. Är dom små, så tar man två. I det här fallet 16T. 538 hk på hjulen.air_denka skrev:men mats ivarsson har ju i sin 2liter 16v rödblock plockat över 500hk iaf.. så de räcker dom ju till..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
men då var det väl maxbänkat (var det org 16t lr moddade??) och när man har maxbänkat så kan man väl inte använda bilen på gatan för den e typ okörbar lr har jag fel??mattias skrev:Jo, men då körde han inte med ett aggregat. Är dom små, så tar man två. I det här fallet 16T. 538 hk på hjulen.air_denka skrev:men mats ivarsson har ju i sin 2liter 16v rödblock plockat över 500hk iaf.. så de räcker dom ju till..
vilket ladd hade han??
Team Björkeryd
Bad Ass Volvo Kick Ass
Powerd by Joakim Andersson
Bad Ass Volvo Kick Ass

Powerd by Joakim Andersson
Detaljerna står på TPC-forumet, men jag tycks minnas att det var ganska slut då.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Det är en B204 16V maskin (2-liter).
Hallå
Aggregaten verkar inte gilla för höga laddtryck. Laddtryck/mottryck kPa 140/190, 155/220 och 180/260.
Temp före/efter ic 143/35, 159/36 och 175/37.5.
Effektsiffrorna blir 508hk/8000rpm (över 500hk 7500-8300rpm), 533hk/7850rpm (över 525hk 7500hk-8250rpm) och 555hk/7700rpm (över 547hk 7500-8100rpm).
Moment 400Nm strax över 5000rpm. Max moment resp repa Nm 470/490/520.
Mvh Mats
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
lyfter denna tråd igen.
Har bromsat bilen med 0,9 bars laddtryck till 440hk i motorn men hade problem med läckande slangklämmor (inte den förste på detta forum men ändå dum nog att gå på det
). Då dalade laddtrycket lite på högre varv där kammen ger som mest så detta är nog i underkant.
Så snart ska vi se vad den orkar ge, hoppas de orkar med 600hk iaf.
Har bromsat bilen med 0,9 bars laddtryck till 440hk i motorn men hade problem med läckande slangklämmor (inte den förste på detta forum men ändå dum nog att gå på det

Så snart ska vi se vad den orkar ge, hoppas de orkar med 600hk iaf.