oljeretur på b230fk

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
börjesson_racing
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: ons dec 26, 2007 10:18 pm
Ort: hagfors
Kontakt:

oljeretur på b230fk

Inlägg av börjesson_racing »

hej, har inget olje retur rör, utan har ett till b21 (passar 0) tänkte såga av det och skrava, eller hur ska jag göra? gänga? eller vad tycker de som kan lite om detta, och om det finns bilder och sånt, om man kör med en slang dit är det inte risk att den hoppar ur? (om man inte gängar)

kan nån hjälpa mig? mvh janne :thumbright:
den som lever får se
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jag kör iaf. med gängat returhål.
Det tycker jag verkar smidigast.
börjesson_racing
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: ons dec 26, 2007 10:18 pm
Ort: hagfors
Kontakt:

Inlägg av börjesson_racing »

j björk skrev:Jag kör iaf. med gängat returhål.
Det tycker jag verkar smidigast.
vad är det för storlek på gängen och sådant,? har du bilder?
kan du maila mig bilder och info? min mail är volvo240turboboy@hotmail.com
den som lever får se
ahberg
Forumsberoende
Inlägg: 1100
Blev medlem: tis nov 06, 2007 9:25 pm

Inlägg av ahberg »

börjesson_racing
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14
Blev medlem: ons dec 26, 2007 10:18 pm
Ort: hagfors
Kontakt:

Inlägg av börjesson_racing »

måste man ta bort oljetråget och sådant och hur gör man rent så fall för småts eller järnspån? eller behövs inte det..?
den som lever får se
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jag har för mig att jag slipade upp lite i blocket, hålet blir väl mindre neråt till annars.
Jag gängade 3/4" rörgänga.
Ja, man får minst ta bort tråget, helst riva motorn och tvätta blocket sedan.
Bilder på själva gängningen har jag inte, hur det ser ut sedan kan du se i min projekttråd.
Skriv svar