Wg i avgashuset?
Wg i avgashuset?
är detta någon nackdel? iom att den borde flöda mkt finare igenom grenröret sen hålla ett jämnare tryck i wg:n eller?
även anslutningen på wg:n ska den verkligen till vacuum? för org slangen går ej till vacuum på audin vad jag hört ( inte hemma så jag kan inte kolla)
även anslutningen på wg:n ska den verkligen till vacuum? för org slangen går ej till vacuum på audin vad jag hört ( inte hemma så jag kan inte kolla)
-
- Forumsberoende
okej blir lite knivigt med ett 60mm rör i grenröret men jag kanske kan sätta 2st 30mm rör på varje sida om flänsen och dra ihop till ett 60mm?JoBy skrev:Slangen ska till tryck efter turbon. Inte till vakum efter spjället.
Flödet till turbo/wg ska delas någonstans. Om det görs i grenröret där det oftast är mer plats blir flödet gonom turbon säkert bättre istället.
skulle detta funka fint?
jo den wgn är stor, audi5a blir en precision sc 44 laddtryck vet jag inte än, siktar på 460hk med den turbon laddtryck därefter, vet att wg:n är jäävligt stor och att jag kommer få sämre spoolup med den men,JoBy skrev:Vad är det för motor? turbo? laddtryck?
60mm WG är stort ...
sitter 30mm org tror ja,
Låter lite over kill med en 60mm wg för den effekten.
Jag ska köra 60mm wg på min snurra och jag siktar på 1000hk.
Även om det inte går att jämföra så rakt av.
Det som blir problemet är att du kan få lite svajigt laddtryck då det blir en vädigt stor area som öppnas även om wg:n bara öppnar pytte lite.
Segare spol borde du inte få om den inte tjuv öppnar för dig.
Men du kommer säkert att ställa ner trycket till 0 om du skulle vilja det
Det som blir problemet är att du kan få lite svajigt laddtryck då det blir en vädigt stor area som öppnas även om wg:n bara öppnar pytte lite.

MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
okej, redan köpt wg nu så, det får vli den iaf, äsch ställa ner laddtryck till 0 :O det kallas idiotiRoGGaH skrev:Låter lite over kill med en 60mm wg för den effekten.