Bilen har väl fungerat som någon slags busbil då en tidigare ägare har slängt i en volvo fk/ft motor från -97 med en M90 växellåda..
Den tidigare ägaren hade kört med ett nira sprut i bilen med större spridare och en alu IC från KL racing. det verkar ha varit det enda som han modifierat med motorn. Det sitter iaf en 530 topp på och den lilla turbon från 940 (13c?) dock med 3" Downpipe.. skulle gissa att det även sitter en orginal T-kam i den.
med detta recept laddade han 1.8bar och hade en insugstemp på 80 grader. effekten låg på 250hk.
känns väl inte riktigt optimalt...

han rasade toyotabakaxeln i bänken och bytte därför till en volvo 1031 axel som nu sitter monterad.
efter det så blåste han topp packningen och tappade suget... (enligt honom)
det är nu jag kommer in i bilden med lite ork och vilja.
det jag tänkt att göra med den är ungefär:
Byta toppackning (och hoppas på att det inte är något annat haveri när jag lyfter toppen)
Köpa/löda/montera Megasquirt 1 v3.0
Byta till en Holset HX35 turbo med 3" DP, kanske med egetsnickrat grenrör beroende på om turbon får plats.(motorn är stummonterad)
Topp vet jag inte än hur det blir. börjar nog med 530 toppen som sitter på med en V-kam eller liknande.
fixa en bakruta.
montera ihop instrumentpanelen.
fixa en mer seriös tank. (sitter en gammal plåt soppadunk med spännband)

Här är annonsbilden iaf.. ska ta mer bilder i helgen som jag kommer slänga upp lite senare.