det e bara kablarna till 1an å 2an som det är knas med. :S
Har mätt upp å kollat skarver å så men hittar fan inge fel..
kopplade inte å provade å köra med dom .. kom kanske 300meter sen så small det till å motorn vart kompressionslös
Kollat på stiftena å på 1an å 2an ör stiftena vita å på 3an å 4an är dom svarta :S
det är bara med kablarna till den undre raden som det blir knas.. blir tokig
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Slänger upp ett par bilder. inte så mycket att se men endå.
Dagens felsökning slutade ju med boksersnöre hem å avsaknad av kompression
Spridarna fungerar klockrent på 3an å 4an, men so får man kopplar inte dom undre spridarna på 1an å 2an så verkar dom störa dom andra spridarna på 1an å 2an :S OBS det är kablarna till undersidan. bara när man kopplar inte dom .
Det borde ju inte spela nå roll när dom går via samma bank
Nu slipper jag tänka på det ett tag.. ska ta reda på vad som hände med resten av motorn
Skepp å hoj
Den andra motorn börjar bli klar nu iaf. ska byta ut löprullen mot en mindre å sätta dit ett kamdrev på agregat axeln. får inte riktigt motorn på noll som det är nu.
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Vart inget meckandes alls nästan på påsklovet..
Han bara plocka ur gamla motorn
Pratade med Bakeliten och han tipsade om att ta en luftslid från en e motor för att styra tomgången.. får se hur den fungerar då .
Började även på ett nytt grenrör för jag vart inte helt nöjd med det andra
Har tagit å gjort klar dumpen. eller det saknas bara en fjäder..
Har någon förslag på vart man kan hitta lämplig fjäder för det?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
mycket intressant bygge funderar själv på att konvertera min 16v men de är lite dåligt med pengar eftersom att jag också fortfarande går fordon. hur gjorde du grenrörs adaptern du hade från början? satte du turbon rakt neranför orginal grenröret? eller böjde du rören å satte den ovanför?
det var länge sen man uppdaterade lite här.. har inte gjort så mkt precis.. varit mkt med annat..
Men nu ska man försöka få klart med bilen . sommaren närmar sig fort.
har grejjat med ett nytt grenrör. det andra vart inte som jag tänkjt . haha
Saknas bara lite wastegatenn så kan men helsvetsa.. ska lägga i lite material på vissa ställen också
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Nu börjar jag bli klar med bilen. ska göra klart grenröret .. har wastegaten kvar som ska dit bara men saknar rörböjar
Annars är det bara å snurra upp oljetryck å lite mätare på insidan
Hade tänkt besikta den nu till sommaren å då åker orginal grejjerna på .
men hur griniga är dom på avgasvärdena.? är det bara tomgång dom kollar på en -88?
Vi har CO mätare hemma så det blir till att mappa in till den .
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar