jag skulle tippa på måttsättning i modellen och sedan tillverkning av gjutformarj björk skrev:Nice![]()
Hur går du vidare nu, från en 3d modell?
annars jäkligt ballt bygge

therealpinto skrev:Trevligt. En enkel tumregel för högprestandabilar är ju att vridstyvheten i Nm/grad ska vara minst 6 gånger bilens vikt (i kg).
Med 17500 N/grad ligger du alltså rätt bra till.
/Gustaf
Står två sånna robottar i verkstan bredvid där jag bygger bilen, tyvärr används dom till några kurser så det är nog inget jag kan få köpa billigt.Tommy Luhr skrev:Ser ju helt sjukt ut det där.
Mycket bra gjort![]()
Skall bli kul att se hur det går att få fram karossen.
En sådan robbot var det med på blocket för ett tag sedan har jag för mig.
Finns det ingen skola i närheten med sådan robbot?
Där jag gick fanns det en, men ingen kunde med den.
Han som installerade den skrev ett program för att hälla upp dricka i ett glas från 33cc flaska.
Det var allt den kunde på min tid haha.
Kan du inte skaffa stora frigolitblock som du fräser formen ur?
har starkt för mig att det går att gjuta av dom med en viss behandling.
Vad skall du ha för att ta fram en Gallardo eller en diablo kaross
Har alltid varit sugen på en sådan
Spackelslipningen han syftade på var nog mest till plug/gjutformar etc som måste tillverkas för att gjuta exempelvis en gallardo glasfiberkarossTommy Luhr skrev:spackel?
nej förstår att det inte är nått rimligt förslag.
Men om det hade varit genomförbart och till den nivå i priset hade jag hellre köpt av dig än någon firma utomlands som gör dåliga avgjutningar..
Skall bli kul att se resultatet iaf..