Bil o Trim Umeå - Chiptrims frågor
Bil o Trim Umeå - Chiptrims frågor
Är det någon här som har erfarenheter att dela med sig av från denna firma?? Funderar på deras steg 1 uppgradering till min Saab 9000 2.0LTT som är väldigt billig, endast 2600:- och sen får jag skaffa APC ventil å slangar själv.
Men nu är frågan den hur deras uppgraderingar är?? Funkar dom?? Går dom att lita på?? Nån här som har fått sin bil trimmad av dom??
www.bilotrim.se
Men nu är frågan den hur deras uppgraderingar är?? Funkar dom?? Går dom att lita på?? Nån här som har fått sin bil trimmad av dom??
www.bilotrim.se
Saab 9-5 SC -05 / Ford 20M -69
-
- För mycket laddtryck
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
vad gör de för 2600kr?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Dom programmerar om styrboxen (Trionic) och kan även om man vill programmera om en T5 box till att kunna använda T7:ans magnetventil då den är bättre och billigare.Jens Gustavsson skrev:vad gör de för 2600kr?
Dom är så billig för dom inkluderar ingen APC ventil(Magnetventil) och slangsats i sitt paket, men det kan man ju köpa begangnat.
-
- Forumsberoende
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
jag förstår inte riktigt, det sitter ingen apc ventil standard på låg tryckarn?Perka skrev:Dom programmerar om styrboxen (Trionic) och kan även om man vill programmera om en T5 box till att kunna använda T7:ans magnetventil då den är bättre och billigare.Jens Gustavsson skrev:vad gör de för 2600kr?
Dom är så billig för dom inkluderar ingen APC ventil(Magnetventil) och slangsats i sitt paket, men det kan man ju köpa begangnat.
altsa så monteras en sån sen höjs laddtrycket lite? fin sjusteras bränsle och tändning sen också?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Jensas Speedshop
På LTT så sitter det ingen MV(utom vissa med värmeplattor på insuget) utan där går bilen på GLT hela tiden, alltså 0,45bar cirka och sen är styrboxen anpassad efter det, men själva motorn med turbo, topp, kamaxlar, spridare m.m är likadant som på en FTT så vid steg 1 uppgradering då anpassar man boxen efter FTT och lite till då, man kan säga att man chippar en fulltryckare då och sen så sätter man igång APC systemet genom att montera MV och slangar.Jens Gustavsson skrev:jag förstår inte riktigt, det sitter ingen apc ventil standard på låg tryckarn?Perka skrev: Dom programmerar om styrboxen (Trionic) och kan även om man vill programmera om en T5 box till att kunna använda T7:ans magnetventil då den är bättre och billigare.
altsa så monteras en sån sen höjs laddtrycket lite? fin sjusteras bränsle och tändning sen också?
Alltså vid LTT så behövs inte APC systemet då trycket är så lågt, emn sen vid ökning så aktiverar man systemet, kablar och allt finns redan i bilen så det är bara att koppla in.
Min 9000 2.0LTT är på 150HK och skulle det varit en fulltryckare så skulle den ha hamnat på runt 170-180HK men sen så finns det ju mer marginal och ta på så dom flesta trimmare brukar hamna mellan 210-237HK då vid steg 1.
Steg 1 är då alltså:
Omprogrammerad box(Trionic)
Magnetventil till APC styrning och anslutningsslangar
Eventuellt ett sportluftfilter också.
Om ni som inte är insatt i Saab vill veta mer, kolla då hos dessa:
www.maptun.se
www.trollspeed.se
www.speedparts.se
www.nordicuhr.se
www.bilotrim.se
jag läste nånstans här på forumet att man inte skulle fråga här om chippning av befintliga system men jag gör det iaf då jag vill ha lite info om detta företag som nu ligger i Umeå och det finns lite folk på detta forum som är där uppifrån som kanske har varit i kontakt med dom.
Ville bara skriva det så ni inte tror nåt annat
Ville bara skriva det så ni inte tror nåt annat

-
- Ganska mycket laddtryck
- Kontakt:
Kolla ind eras hemsida och skulle du ha fler frågor så dra iväg ett meddelande till dom, det finns också på hemsidan.CleanMyCar skrev:Vet ni om de chippar Saabs bränsleboxar eller endast APC? (styrsystem)
www.bilotrim.se