
matt svart sierra 10,418 / 222 km/h
- pinto jonny
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 79
- Blev medlem: lör mar 22, 2008 8:36 am
- Ort: Skellefteå
fan va bra att vi lyfte toppen det har varit ventilkontakt på ettans cylinder
troligen hänt vid någon över varvning och ventilerna börjat vibrera ventilerna har varit något för stora för det overlap kamen har åja nu är ventilerna nersvarvade å slipade till37,6mm och insug får fortsätta å vara 45,5mm och ventillsätena han vi mira-fräsa så nu återstår portning i några timmar för dom 170cfm som insugskanalerna tidigare kunat leverera duger inte om vi ska köra en 10sek repa.
iron-man får snart uppdatera med lite bilder och kanske flödes diagram på
toppen vi körde nedan stående tid med
troligen hänt vid någon över varvning och ventilerna börjat vibrera ventilerna har varit något för stora för det overlap kamen har åja nu är ventilerna nersvarvade å slipade till37,6mm och insug får fortsätta å vara 45,5mm och ventillsätena han vi mira-fräsa så nu återstår portning i några timmar för dom 170cfm som insugskanalerna tidigare kunat leverera duger inte om vi ska köra en 10sek repa.

iron-man får snart uppdatera med lite bilder och kanske flödes diagram på
toppen vi körde nedan stående tid med
Driver&owner Mattsvart sierra 402m 10.418 sek 222,4kmh fällfors 2010 http://www.moronsbilservice.com/
- pinto jonny
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 79
- Blev medlem: lör mar 22, 2008 8:36 am
- Ort: Skellefteå
har det härdat snart börjar få för låg järnhalt i kroppen måste porta lite 

Driver&owner Mattsvart sierra 402m 10.418 sek 222,4kmh fällfors 2010 http://www.moronsbilservice.com/
- pinto jonny
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 79
- Blev medlem: lör mar 22, 2008 8:36 am
- Ort: Skellefteå
jaha nu har kemet härdat å portning flödning är yttfört
så jag tror jag nöjer mig för i år ska ju bara köra 11or i år
jämför med tidigare diagram här ovan
lyft---CFM
0,50-29
0,100-57
0,150-89
0,200-119
0,250-135
0,300-156
0,350-167
0,400-182
0,450-193
0,500-202
0,550-206
0,600-211
så jag tror jag nöjer mig för i år ska ju bara köra 11or i år

lyft---CFM
0,50-29
0,100-57
0,150-89
0,200-119
0,250-135
0,300-156
0,350-167
0,400-182
0,450-193
0,500-202
0,550-206
0,600-211
Driver&owner Mattsvart sierra 402m 10.418 sek 222,4kmh fällfors 2010 http://www.moronsbilservice.com/
-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2642
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
- pinto jonny
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 79
- Blev medlem: lör mar 22, 2008 8:36 am
- Ort: Skellefteå
nae lörda blir det knappast har inte portat avgas klart och växelspakstället är icket klart heller får se vad som hins med på tisdag
Driver&owner Mattsvart sierra 402m 10.418 sek 222,4kmh fällfors 2010 http://www.moronsbilservice.com/
- pinto jonny
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 79
- Blev medlem: lör mar 22, 2008 8:36 am
- Ort: Skellefteå
vilken kamrem är det den nya? ser ut som det är typ hobby ikväll
lucky
har du jort rn lista för imorgon så det blir nåt jort
lucky

Driver&owner Mattsvart sierra 402m 10.418 sek 222,4kmh fällfors 2010 http://www.moronsbilservice.com/
det är den gammla men den nya ska på imorgon. jo listan finns i mitt huvudpinto jonny skrev:vilken kamrem är det den nya? ser ut som det är typ hobby ikväll
luckyhar du jort rn lista för imorgon så det blir nåt jort

jo hobby för mig men jag råkade hamna i taunus bak bromsar så snart ska väl den också vara klar för att köras (också pinto jonnys bil)

You Can Never Go Fast Enough