LarC skrev:Du kan annars prova ett filter ifrån renault gordini så kanske du kan slippa filterförflyttaren. Dom är små som tusan och har samma gänga som volvo.
Jasså de va som fan, tackar så hemst mycket för de tipset Ska jag nog prova
Rillan_142 skrev:ser skitfint ut men tror inte du får ner det i en 140ia med innerskärmar
Men det går ju alltid om man vill!
Tackar ! Hmm.. har funderat på de jag också, men tror du verkligen att det är innerskärmarna som blir problemet ? Min far tror där imot att subframen kommer att ta i efter som att grenröret bygger en bit neråt.
Någon som kan utrycka sig angående det ?
Tyvärr så har jag inte möjlighet att mäta på någon 142:a..
Då kan ju jag uttala mig igen då! grenröret kommer att ta i rambenet. kanske om du rakställer motorn väldigt högt men har svårt att tänka mig. Men det är ju bara leta tag i en 140 och mäta på.
hmm.. Fan ! Jaja, rakställa ska jag iaf, men vill helst inte "höjja" motorn. Men vi får väll se då.. De är inte så lätta att bara köpa en bil heller när man har 1050 kr imånaden i studiebidrag
Men men de löser sig säkert..
Om du inte absolut måste ha en 140 så ta en 240 istället om det är motorn du vill hålla på med och inte ängna tid åt att modda bilen för att få ner motorn.
Hade själv gjort så om jag inte hade haft en sjuklig läggning för 140isar.
LarC skrev:Om du inte absolut måste ha en 140 så ta en 240 istället om det är motorn du vill hålla på med och inte ängna tid åt att modda bilen för att få ner motorn.
Hade själv gjort så om jag inte hade haft en sjuklig läggning för 140isar.
Hehe ^^ De tyckte farsan också Men jag gillar verkligen 142:an Och jag kommer att lägga ner en del arbete på bilen också för att få den som ja vill ha, men att byta hela framvagnen känns lite overkill..
kul med 142a byggen, jag anser att det blir nog smidigare att modifiera grenröret när du väl sänkt ner motorn i en befintlig bil, det är juh mke smidigare än att göra en massa special lösningar för att få ner grenröret då det från början är felbyggt, kommer att gå mycke lättare när du väl har motorn i en bil, man måste ju även se till tex kylarslangar, generator, oljeretur... som det där grenröret ser ut så går det inte ner i e en 240 heller då jag ser att det bygger ut mer än grenröret jag har på min 240 med dubbla bröder och holset snurra!