turbo från saab 9000
turbo från saab 9000
Vad är det för beteckning på den orginal och så skulle ja behöva lite tips om hur man kan kolla skicket på en turbo..
-
- Forumsberoende
-
- Ganska mycket laddtryck
Haha, ja har en T25a ligger som e precis slut... Stort glapp i axeln, lång spricka i avgashuset och en massa krökta blad på kompressor impellernknohultarn skrev:sitter väl tb03 i dom original, tdo4hl-15 i aeron, aggregaten blev iaf vattenkylda efter 1987.. alltid bra att kolla glapp i axeln, sprickor i avgashus, skador på impellerbladen etc..

Så nog alltid ska man kolla upp så att de inte ser ut så.
-
- Forumsberoende
"uppåt o neråt", & "åt sidan" är väl samma sak?mr.J skrev:det jag har kollat på glappar max en mm uppåt o neråt.. men inget åt sidan..

du menar föstås in&ut..axiellt. får inte glappa nänmvärt där.
kolla också så att du inte har några fetingsprickor i avgashuset (brukar alltid finnas början till sprickor) + att impellrarna är felfria å inte har någon stukad vinge.
mvh johan
Fahlgren skrev:"uppåt o neråt", & "åt sidan" är väl samma sak?mr.J skrev:det jag har kollat på glappar max en mm uppåt o neråt.. men inget åt sidan..![]()
du menar föstås in&ut..axiellt. får inte glappa nänmvärt där.
kolla också så att du inte har några fetingsprickor i avgashuset (brukar alltid finnas början till sprickor) + att impellrarna är felfria å inte har någon stukad vinge.
jo det var så jag menade.. är väldigt ny på själva turbo biten så vet inte alltid hur ja ska förklara..
men med det glappet som jag hade är det bara skita i o köpa den då?
finns inga andra fel på den
mvh johan
volvo 740 85.. snart ny lack =)
-
- Forumsberoende
oj, det är juh jättesvårt å säga då man inte har känt på det själv, du har kollat efter sprickor i avgashuset?
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25670
vet du något miltal på den?
en annan sak som kan va bra är juh om du får med oljerören, då dom kan va bra att ha om du ska bygga egna rör, då har du juh iaf anslutningarna..
mvh johan
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=25670
vet du något miltal på den?
en annan sak som kan va bra är juh om du får med oljerören, då dom kan va bra att ha om du ska bygga egna rör, då har du juh iaf anslutningarna..
mvh johan