Ang kopplingen mätte jag mig till att sinter är 8mm och org borde vara runt 10mm! läste även i haynes att org får vara minst 7.5mm tjock, då är den slut.
Så 2mm av anläggningsytan till tryckisen får svarvas bort

Tackar !Pimplaren skrev:Fan så jäävla snygg den blev, riktigt läcker![]()
![]()
Ang kopplingen mätte jag mig till att sinter är 8mm och org borde vara runt 10mm! läste även i haynes att org får vara minst 7.5mm tjock, då är den slut.
Så 2mm av anläggningsytan till tryckisen får svarvas bort
Använder du båda cyl från BMW ? kan hända att du har en gynnsamare konstruktion i bilen ?Mr Garrett skrev:Konstigt att du har så tungtrampad 765:a...?
Har just monterat min 765:a i Asconan och den är bara lite tyngre än original.....
Använder kopplingscylinder från 528i (E28)
Hade en 733 från -82 som råkade ut för samma sak, ett vanligt fel?Igår blev bilen 2 dörrars igen , det visade sig att en fjäder gått av inne i låset , så att det var som att man drog ut handtaget hela tiden . detta gjorde att när det blev låst inte heller gick att öppna innifrån
Gissar på att du är klenDaniel-635 skrev:Använder du båda cyl från BMW ? kan hända att du har en gynnsamare konstruktion i bilen ?Mr Garrett skrev:Konstigt att du har så tungtrampad 765:a...?
Har just monterat min 765:a i Asconan och den är bara lite tyngre än original.....
Använder kopplingscylinder från 528i (E28)
Skit samma , du fick mig att gå ut i garaget och en gång för alla fastställa HUR tungtrampat det är....![]()
ca 55 kilo behövs för att hålla den mot durken , 78 % av min kroppsvikt![]()
Antingen är jag klen eller så är den trög.......
Trådens märkligaste bild ?
Referens mätningar är utfördaj björk skrev:Kul med mätning hur tungtrampat det är![]()
Tyvärr har man aldrig gjort liknande själv, (eller varit på gym) så man har inte så mycket att gämföra med![]()
Ska du inte satsa på annat, programerbart sprut istället?
Ja, jag har båda cylindrarna original från 528i (E28)Daniel-635 skrev:Använder du båda cyl från BMW ? kan hända att du har en gynnsamare konstruktion i bilen ?
2.3-16 skrev:Sagt med den varmaste,mest broderliga attityden i världen...
JÖSSES va ja garva...finns det NÅGOT annat släkte som ens hade föresvävat sig tanken av den bilden!!!![]()
![]()
![]()
Bildårar...vi ÄR verkligen inte som de andra barnen i hagen!
Tackar ! , det där med jämn kvalité är det som tar tid....holmsjon skrev:Grymt imponerad!!! Oftast brukar sådana här projekt spåra ur och aldrig slutföras men du har verkligen hållit ihop det och med jämn kvallité rakt igenom!
![]()