Håller på med hojbygge och behöver en redig pump, efter att ha läst den här tråden så kommer jag nog satsa på en 202:a ifrån Biltema.
Eftersom den kommer sitta en bra bit under tanken så tror jag att jag klarar mig utan förpump.
Men nu till frågan, någon som har ett filter att rekommendera, och skall jag satsa på att suga genom filtret eller sätta det på trycksidan?
Vet inte vilka bränsleflöden som det handlar om, men tanken är väl att ladda ca 1bar vilket bör ge 250-300hk då det är runt 150 original.
du klarar dej nog på vilket filter som helst.
åk till biltema å kolla efter nått lämpligt, enklast är väll med slangstolp bara.
det ska sitta på trycksidan, rekomenderar att se till att filtret har krage å anslutningarna, samt kör dubbla slangklämmor för säkerhets skull...
2 av mina 3 brensel filter har "lossnat" invendig. nær jag rister på burken så hör jag filtret er löst. mitt 3. filter har jag inte kollat ennu.(sitter på bilen). kanskje inte så rart brenselpumperna stannar nær filtren inte renser nok.
för att ett biltemafilter, både olje och bränslefilter, har typ 1/10 av filterytan (om ens det) mot ett "riktigt" filter.
De flesta biltemaoljefiler saknar överströmningsventil (vilket behövs rätt fort då ett filter med liten yta snabbt blir igensatt) och oljefiltershaveri är inte nått man vill ha.
Ganska vanligt att filterinsatserna lossnar... man FÅR vad man betalar för i 9 fall av 10
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
undra om det inte är tänkt att man stoppa den direkt in i ett gängat bränslefilter, har för mig att jag har sett det någonstans.
Tror bla vw/audi har såna filter.
ALFA ROMEO 75 3.0 KOMPRESSOR
Ford F350 6.0 superduty
jag köpte även gänganslutning/slangnippel till 10mm slang , fanns en i mässing på biltema som passade, va inte exakt samma gänga men så pass att det blir perfa med 2-3varv gängtejp....
jol skrev:Hur har ni fäst utloppet ni som köpt? Det ser ju fint ut med hål åt sidorna för en banjokoppling men det är ju ett hål mitt på backventilen också...
Det finns kupolmuttrar som passar, så man kan köra med banjokoppling.
Tror de finns i tanken på audi 100 tex..
Hej jag har en nybörjarfråga. Jag undrar vad der är för anslutning på en 52-202 pump som var avsedd för montering utanför tank. Jag köpte nämligen en annan biltemapump men den hade ju typ 19 mm anlutning i plast i ena ändan så jag antar att det är en förpump? Skulle vilja ha en pump där man kan använda 10 mm slang.