Nu har turbomotorn tagit plats ner i bilen, Har en del elkoppling samt oljereturbygge från turbon att göra innan uppstart,
Sen måste WG rören också byggas dit nån dag, För det är ju ganska praktiskt att kunna reglera laddtrycket också
En bild när motorn fortfarande var på motorstödet, Börjar se lite elakare ut nu
Mina Nya Trick Flow 1260cc spridare har också tagit plats
Motorreceptet ser ut såhär just nu!
*B21 Orginalblock, M-Stakar, Flata kolvar med nya ringar samt ram och vevlager.
*ca. 8,5:1 Kompförhållande
*Portad 405 Topp , Std ventiler , K-kam, Std fjädrar, org. Elring toppackning, KL-Racing 12.9 Pinnbultar
*Hemmabyggt Pulssplit grenrör (rörlängd mellan 50-60cm)
*Vems Motorstyrning, med fördelartändning till och börja med!
*Trickflow 1260cc Lågohms spridare
*KKK29 14# 61 In/68 Ut (tror jag det var)
*46mm HKS kopia WG
*Dubbla K-jet bränslepumpar
*Org. Tändspole till och börja med, Har liggandes 6 st spolar från en 300zx. Men dom monteras senare!
Nånon som har några synpunkter om mitt bygge?
Tips eller råd?
Over and Out , Jag återkommer!