
Mikael - Ford Sierra 2.9i V6: 323hk & 487nm på driven
Tack alla 
Tror faktiskt den kommer bli rätt pigg, dessutom väger en sån här bil runt 1200kilo och plockar man in siffror i sånna där uträkningare som finns lite överallt så ska sierran ge 5 knyck mer i slutfart på 402m motför bmw:n.
Anledningen till att jag gillar Sierran är att dom är så otroligt lättskruvade, kostar gratis, och faktiskt är riktigt sladdbar. Inte allt för många bilar som det tar en halvtimme på att lyfta ner lådan på, dessutom utan att öppna motorhuven
Kompet är 9,0:1 orginal så kanske går att ladda närmare 1bar, men det återstår att se.
Men tror ni verkligen att avgasystemet kommer vara ett hinder för 300hk?
------
Testade luftfilter placering i dag, samt svetsade om tryckrören



Tror faktiskt den kommer bli rätt pigg, dessutom väger en sån här bil runt 1200kilo och plockar man in siffror i sånna där uträkningare som finns lite överallt så ska sierran ge 5 knyck mer i slutfart på 402m motför bmw:n.
Anledningen till att jag gillar Sierran är att dom är så otroligt lättskruvade, kostar gratis, och faktiskt är riktigt sladdbar. Inte allt för många bilar som det tar en halvtimme på att lyfta ner lådan på, dessutom utan att öppna motorhuven

Kompet är 9,0:1 orginal så kanske går att ladda närmare 1bar, men det återstår att se.
Men tror ni verkligen att avgasystemet kommer vara ett hinder för 300hk?
------
Testade luftfilter placering i dag, samt svetsade om tryckrören


- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Skitcoolt 
Hade en 90ans sierra men den var lite läskig att sladda med, så jävla mjuk i chassit! trivs med e28or på harry !
Bygg annat avgas, tror definitivt org täpper till.. påverkar spoolupen osv!

Hade en 90ans sierra men den var lite läskig att sladda med, så jävla mjuk i chassit! trivs med e28or på harry !
Bygg annat avgas, tror definitivt org täpper till.. påverkar spoolupen osv!
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1929
- Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
- Ort: Umeå
Nja orginal tänkte jag inte använda, det är ju 1 3/4 tum så det lär inte bli så bra
Hade jag bara pengarna så hade jag spottat fram turbokonverterade bilar, lusten är det inte fel på utan pengarna
-------
Lite mer bilder
Oljetrycket vid motorn

Oljetryck vid turbon

Oljereturen, kör på ventilkåpan även denna gång. Funkade tokbra i bmw:n så borde göra det här också

Var bara tvungen att sätta ihop allt lite provisoriskt på en reservmotor jag har står för att se hur det blir






Hade jag bara pengarna så hade jag spottat fram turbokonverterade bilar, lusten är det inte fel på utan pengarna

-------
Lite mer bilder
Oljetrycket vid motorn

Oljetryck vid turbon

Oljereturen, kör på ventilkåpan även denna gång. Funkade tokbra i bmw:n så borde göra det här också

Var bara tvungen att sätta ihop allt lite provisoriskt på en reservmotor jag har står för att se hur det blir





- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Det där kommer funka ypperligt.
2.5" system kommer funka till 300hk, inga problem.
enda som skulle kunna vara lite trökit är att spool kanske blir lite lite segare än det skulle kunna varit.
2.5" system kommer funka till 300hk, inga problem.
enda som skulle kunna vara lite trökit är att spool kanske blir lite lite segare än det skulle kunna varit.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt:
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Det jag baserar 2.5" på är att i WRC har de krav på 60mm avgas +- nåt toleransvärde som gör att max blir 2.5"
Peugeot plockar över 400hk enligt rykte.
Peugeot plockar över 400hk enligt rykte.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2796
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Mikael S skrev:Tack alla
Tror faktiskt den kommer bli rätt pigg, dessutom väger en sån här bil runt 1200kilo och plockar man in siffror i sånna där uträkningare som finns lite överallt så ska sierran ge 5 knyck mer i slutfart på 402m motför bmw:n.

Jag antar att det inte är en med tomatlåda elller ?
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Jepp allt ska hålla bra.
-----
Idag skulle jag bara undersöka möljigheterna att få i sprutet i bilen. Men tänkte det är ju lika bra att köra på.
Eftersom jag kör bilen varje dag så ville jag ju helst köra hem den idag också, så jag svingade lödpennan och efter drygt en timmes jobb så såg det ut så här

Hoppade igång hur lätt som helst, kollade så att tändningen stod lika som sprutet stod på sen var det bara åka ut och mappa. Hur enkelt som helst.
Alltså en halv dags arbete från standard sprut till Megasquirt, mappat och klart
Nu är alltså det sista stora hindret undanröjt för turbo! Hoppas på att skruva på den i veckan
-----
Idag skulle jag bara undersöka möljigheterna att få i sprutet i bilen. Men tänkte det är ju lika bra att köra på.
Eftersom jag kör bilen varje dag så ville jag ju helst köra hem den idag också, så jag svingade lödpennan och efter drygt en timmes jobb så såg det ut så här

Hoppade igång hur lätt som helst, kollade så att tändningen stod lika som sprutet stod på sen var det bara åka ut och mappa. Hur enkelt som helst.
Alltså en halv dags arbete från standard sprut till Megasquirt, mappat och klart
Nu är alltså det sista stora hindret undanröjt för turbo! Hoppas på att skruva på den i veckan
Senast redigerad av Mikael S den sön jun 29, 2008 6:28 pm, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
Ha ha, fy fan va du mekar på alltså! Underbart å se för en garagefikare som mej
Alltid när man ser en skogen racing sierra blir man lika sugen! Har själv avverkat 6-8 sierror. Väger inte så mycket och folk kastar dom nästan efter en..
Lycka till och en lång film vill vi se sedan, men inte med massa musik utan bara sången från den överladdade ford sexan!
/David

Alltid när man ser en skogen racing sierra blir man lika sugen! Har själv avverkat 6-8 sierror. Väger inte så mycket och folk kastar dom nästan efter en..
Lycka till och en lång film vill vi se sedan, men inte med massa musik utan bara sången från den överladdade ford sexan!
/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085