Mikael - Ford Sierra 2.9i V6: 323hk & 487nm på driven
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
härligt, det blir kul att höra hur den går.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Har missat den här tråden - mycket fränt bygge och snabbt var det gjort.
Blir kul att höra en utvärdering av konceptet sen..
Du har väl semester för vem bygger så här snabbt annars?

Blir kul att höra en utvärdering av konceptet sen..
Du har väl semester för vem bygger så här snabbt annars?

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Pimplaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis aug 28, 2007 8:39 pm
- Ort: Stockholm/Norrort
Grymt imponerad av ditt tempo...
Om du håller 100 när du mekar håller jag 0.10..
Om du håller 100 när du mekar håller jag 0.10..
BMW m5 turbo,
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mål: Bottna BW s372 1.00A/R på bf98 och rockig s38 =)
http://www.garaget.org/?car=225575
MVH Oliver von Bjuhr
Mappade bilen idag och så var jag och g-techade Sierran för att se om det blev nån skillnad i pulver. Laddar för närvarande 0.5bar nu (vågar inte mer då jag inte vet vad kopplingen tål)
Här har ni graf på före och efter
För er som inte orkar räkna om till km/h så kommer siffrorna här
Orginal
402m 15.832 @ 140.673km/h
Turbo
402m 13.711s @ 176.288km/h
Ni ser även att jag har högre slutfart på 201m än vad orginal hade på 402

Här har ni graf på före och efter
För er som inte orkar räkna om till km/h så kommer siffrorna här
Orginal
402m 15.832 @ 140.673km/h
Turbo
402m 13.711s @ 176.288km/h
Ni ser även att jag har högre slutfart på 201m än vad orginal hade på 402


Roliga är att den är piggaren än min gamla bmw trots lägre laddtryck 
Sen har jag lokaliserat lite läckage så med det åtgärdat så blev det ännu bättre register. Skjuter på riktigt bra måste jag erkänna.
Men tyvär så låter bilen så sjukt tråkigt så blir nog ingen film på den närmaste tiden, en nackdel med V6 tyvär

Sen har jag lokaliserat lite läckage så med det åtgärdat så blev det ännu bättre register. Skjuter på riktigt bra måste jag erkänna.
Men tyvär så låter bilen så sjukt tråkigt så blir nog ingen film på den närmaste tiden, en nackdel med V6 tyvär
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
inponerande med 0.5bar, som jag redan sakt tror jag att potensialen i dessa motorer är grovt underskattade
skulle va fränt med lite vassare cam och sen lite filande i topparna(får jag en stund över nångång ska jag flöda en 2.9 topp och kolla om det går att få till nått mer flöde)
nu skulle du bara få till chassit lite med hårda busningar i bakvagnen och sen en avägd koplig som inte hugger för mycket sen nåra dot sliks bak då håller nog drivlinan hyffsat.
har du mätt nå tryck i turbosystemet? typ avgastryck,avagssystems tryck mm?

skulle va fränt med lite vassare cam och sen lite filande i topparna(får jag en stund över nångång ska jag flöda en 2.9 topp och kolla om det går att få till nått mer flöde)
nu skulle du bara få till chassit lite med hårda busningar i bakvagnen och sen en avägd koplig som inte hugger för mycket sen nåra dot sliks bak då håller nog drivlinan hyffsat.
har du mätt nå tryck i turbosystemet? typ avgastryck,avagssystems tryck mm?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
Ap ap ap! GIVETVIS vill vi se en film ändå! Om man får ha lite önskemål så vill jag se lite sladd-bus och gärna en mätarfilm, 0-100+ om det går för sig?Mikael S skrev:Roliga är att den är piggaren än min gamla bmw trots lägre laddtryck
Sen har jag lokaliserat lite läckage så med det åtgärdat så blev det ännu bättre register. Skjuter på riktigt bra måste jag erkänna.
Men tyvär så låter bilen så sjukt tråkigt så blir nog ingen film på den närmaste tiden, en nackdel med V6 tyvär

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Jag skäms lite faktiskt
skulle svetsat på nipplar här och var för att mäta men i all stress glömdes det bort. Börjar ladda vid 2500 och fullt vid 3500. Byggde systemet med 3.5tum till slutet av växellådan sen tre tum en halvmeter för att sen köra sista biten från bakaxeln och bakåt med 2.5. PÅ så vis kan jag enkelt bygga om senare!
Ett kamkit från Burton kostar en 3300kr så inga större pengar heller. Precis som du säger Jens så skulle det vara mycket fränt!
Lyssna bara på dena 2.8 jag hade en gång med lättat svänghjul och trimkam -> http://www.garaget.org/video/fksj0taat9bk
Och så har jag en kort snutt från G-tech vändan -> http://www.garaget.org/video/q8zcaj6q8lkw
Mer film kommer senare när jag fått i nån form av diffbroms
Söderhamn på Onsdag så åker nog dit med MT däcken och testat lite 201m

Ett kamkit från Burton kostar en 3300kr så inga större pengar heller. Precis som du säger Jens så skulle det vara mycket fränt!
Lyssna bara på dena 2.8 jag hade en gång med lättat svänghjul och trimkam -> http://www.garaget.org/video/fksj0taat9bk
Och så har jag en kort snutt från G-tech vändan -> http://www.garaget.org/video/q8zcaj6q8lkw
Mer film kommer senare när jag fått i nån form av diffbroms
Söderhamn på Onsdag så åker nog dit med MT däcken och testat lite 201m
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
siddu va lätt de var å få fjong på en sån där också =)
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Blev en 201m körning i Söderhamn i Onsdags, tyvär så saknas det lite pulver för att orka dra bra med slicksen. Tiden blev 8.6 136km/h i alla fall.
Sen så hade jag och polare supertråkigt
Så vi bestämde oss för att mecka lite koppling. Var ju ner till TG-Racing och köpte denna flashiga pryl

Passade på att slänga i en BMW 528 tryckplatta jag hade låg också så nu känns kopplingen hård och bra. Gick dock inte så bra med skruvandet, lyckades tappa växellådan i golvet så den sprack så fick plocka ur lådan ur reservdelsbilen
Passade även på att ta några kort på det omtalade avgassystemet när det endå var nere


Sen så hade jag och polare supertråkigt


Passade på att slänga i en BMW 528 tryckplatta jag hade låg också så nu känns kopplingen hård och bra. Gick dock inte så bra med skruvandet, lyckades tappa växellådan i golvet så den sprack så fick plocka ur lådan ur reservdelsbilen
Passade även på att ta några kort på det omtalade avgassystemet när det endå var nere


Nu har jag ställt på lite mera laddtryck (0.75bar) och verkar ju faktiskt funka bra: Film -> http://www.garaget.org/video/fc70db1z70d6