Här är papper från bänkningen. Tyvärr så är utväxlingen fel så det egentligen enda man kan utläsa är maxhästar. Vi trodde det var 1:1 på 4an men det är 1:0,89 3an har 1:1,19 och så troddes det att lådan hade 3,77 i slutväxel när den troligen är 4,00.. Ett jäkla skit när man byter låda och inte vet vad den kommer ifrån..
På gatan har jag maxladd (1.9) vid 4500 rpm. På pappret står det 1.7@5500 så ca 1000varv är allt förskjutet med pga fel i utväxlningsförhållandet.
Sen får jag väl försvara effektsiffran lite med att fläkten var obefintlig i bänken, samt att killen som hade den inte kunde med den riktigt så Wigge fick rycka in och styra upp och tyvärr blev det förlite belastning i första pullet så maskinen var skållhet i det andra pullet när siffran sattes. Fick ju inte ens upp maxladd utan bara en peak på 1.7bar under 200rpm för att sedan dala ner till 1.4..
Kände på maskinen efter andra pullet och jag brände mig på tryckröret som går över motorn så det förklarar väl ungefär hur varm maskinen var i det pullet.
Tråkigt men visst, det är iallafall en siffra. Vet ju om att det är flera parametrar som inte är 100% i motorn så man kan väl inte begära mycket mer..