Tack för alla kommentarer, ska väl uppdatera lite från gårdagen.

Gjort mig några pinnbultar till nysskyddet.

Nu ska man bara komma fram till hur starka, och hur hårt åtlagda fjädrar man ska ha..

Autronics magnetventil till laddtrycket.
Fick låna pengar för att lösa ut den, känns stabilt
Nu ska nog laddtrycksstyrningen fungera i alla fall!
Varit ute och rullat lite med den också!
Måste nästan dra historien lite, blir väl en del text..
Skulle starta upp vagnen, det ska nog gå smärtfritt tänker jag..
Den har ju varit igång förut, då utan både spjälläge och insugningstempgivare.
Nöter på starten, inget.
I med rengöringsspray, startar direkt och går några sek.
Gör om proceduren ett antal gånger, samma resultat.
Börjar dumjustera bränslet, ställer upp massor.
Ingen skillnad.
Börjar tillslut använda insidan av skallen istället, spänningsmatning till spridarna går via ett relä.. Mäter, ingen spänning.
Kollar bakom int. panelen, kontaktstycket löst.
Där höll jag på och monterade torkarställningen förut, trångt och dumt
Sedan startade den så fint så, direkt
Nu går den, har tomgång osv.
Kommer nog få mappa den här mot spjälläge.. finns liksom inget vaccum i insuget
Spjälläge blir nog känsligt också, kan knappt tänka på gaspedalen utan att den går upp i 3-4000 varv.
Så här såg det ut när jag backat in i garaget igen.
Fan, fixar man ett läckage, så kommer det ett nytt..
I lördags hade jag borta tråget och fixade ett läckage runt.
När jag lackade blocket hade jag org. tråg på,
då blev det en liten färgkant på ytan mot tråget.
Mitt hemabyggda tråg täcker hela kanten, verkar som det ställde till det.
Slipade bort kanten och tätade om, nu verkar det ok.
Nu börjar det istället tokläcka vid t-korset till oljetrycksgivaren, det har varit tätt fram tills nu.
Man känner sig ju som världens amatör också med alla dessa läckage, inte bara att det är tråkigt att fixa
Slänger upp ett par bilder med alla rutor i, är ju typ samma bilder som förut men..
