Audi 90 quattro -88 V8 biturbo - Till salu
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jodå med tändning.. 4 st vb921 tändsteg till spolarna.Vr6_mannen skrev:är det med tändning med då eller... hade ett sånt i min bil innan med... hade mäst problem med det så...
Kan ju vara lite trixigt att få till det ibörjan med ms men sen fungerar de fint. Använt just de ja har nu i två år någonting i olika bilar.
Audi 90 quattro V8 biturbo - såld
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
oki där ser man.... ja för det jag har eller ska säga hade i bilen var men som ditt men sen med tändmodul i boxen.... funka körde sen bara fick det för sig att där inte skulle funka så försvan gnistan... höll på så sen tröttna jag på det ... så nu blir det ett vems_JP_ skrev:Jodå med tändning.. 4 st vb921 tändsteg till spolarna.Vr6_mannen skrev:är det med tändning med då eller... hade ett sånt i min bil innan med... hade mäst problem med det så...
Kan ju vara lite trixigt att få till det ibörjan med ms men sen fungerar de fint. Använt just de ja har nu i två år någonting i olika bilar.
Har varit dåligt med action i garaget senaste tiden. Jobbat konstiga arbetstider som tagit mekarsuget från mig sen åkt på en förkylning. Men nu har det hänt lite. Fixat klart bränslesystemet ikväll.
En väldigt ful bild på de.

Gjorde ett litet test som resulterade i att systemet verkar flöda 6 liter i minuten vid 3.8 bar och 11-12 volt. Passar mig bra.
Det som är kvar nu är att fixa tempgivaren till ms:et som fått spel och gör lite som den vill samt kolla upp varför bredbandslambdan inte ger nån vettig utsignal. Sen blir de mappning
/ Johan
En väldigt ful bild på de.

Gjorde ett litet test som resulterade i att systemet verkar flöda 6 liter i minuten vid 3.8 bar och 11-12 volt. Passar mig bra.
Det som är kvar nu är att fixa tempgivaren till ms:et som fått spel och gör lite som den vill samt kolla upp varför bredbandslambdan inte ger nån vettig utsignal. Sen blir de mappning

/ Johan
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Bättre en ful bild än ingen allsScrazher skrev:såg ju inte så äckligt ut det där A-J ! Men bättre bilder kan du ju ordnahehe.
Va är det för pumpar och filter?

De är biltemas 52-202 och mann filter med beteckningen wk 613.. vad de nu är till för bil, men små och smidiga är dom

/ Johan
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
-
- För mycket laddtryck
Nu är den bredbandsmappad äntligen. Lånade en av en polare, så man ser vad man håller på med då min och brorsans lambdastyrning inte ville fungera. 0.7 bar pekar laddtrycksmätaren på nu så de är ju ganska lagom
Såhär ser det ut under huven nu. Är ju ett riktigt budgetbygge de här.

Bakifrån

Framifrån

Det är ingen utställningsbil direkt
Nu är de väl bara att se om de håller.
/ Johan

Såhär ser det ut under huven nu. Är ju ett riktigt budgetbygge de här.
Bakifrån
Framifrån
Det är ingen utställningsbil direkt

Nu är de väl bara att se om de håller.
/ Johan
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Ja den matar väl på ganska bra
Ska se om man kan filma en vända nån dag.
Ja visst Z bara du kommer förbi så
Ska väl smågreja lite mer med bilen framöver.. typ kolla olja i diff och växellåda, meka dit lite inredningsplast och kanske snygga till lite el.
/ Johan

Ska väl smågreja lite mer med bilen framöver.. typ kolla olja i diff och växellåda, meka dit lite inredningsplast och kanske snygga till lite el.
/ Johan
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
ser ju skitbra ut de där Johan! får man en provåkning nästa vecka?_JP_ skrev:Ja den matar väl på ganska bra![]()
/ Johan

passerar nog dig då
Markus skrev:ser ju skitbra ut de där Johan! får man en provåkning nästa vecka?_JP_ skrev:Ja den matar väl på ganska bra![]()
/ Johan
passerar nog dig då
Tackar, jo är den fortfarande fungerande så ska väl de gå för sig

/ Johan
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53
Subaru impreza GT -99
Willys CJ3A Mod - 53