BMW 750 V12 Dubbelturbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Turbho
För mycket laddtryck

Inlägg av Turbho »

Galant turbo skrev:
Thorsella skrev:För övrigt så insåg vi i kväll att den kommentar som nämns oftast i garaget är "det går inte" fast oftast i kombination med " jävla skitbilshelvete, bayerska läderhomon, biltemadynga, -är du dum i hela huvet?, nu ger jag fan upp, ska fan köpa en Toyota, den passar ju inte, -idiot, hur fan kan man mäta så fel?, oj - den här ska ju in också, -men hur kan man vara så jävla dum?, -man kanske kan kapa lite, -va fan är det här för slang/kabel, snart är det provstart, -fan vi säljer skiten, - nu åker den på stena metall, men hur gör vi med vevhusventilationen? - Håll käften!, -är det du eller jag som är dum i huvet nu? och så vidare...

Så i stort sett går det bra :-)
är sånt där prat som brukar se till att hålla igång byggen här nere i sthlm kan jag säga hehe.
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende

Inlägg av Daniel-635 »

Galant turbo skrev: Så i stort sett går det bra :-)

Roligt att höra :hihi:

500 hk hade väl vart enklast att ta ut i en 735a med m30 och hx50 lr nått annat lasbilsaggregat....

Att bygga en V12 Bi-turbo , med "production look" är något helt annat , äpplen å päron å sånt :wink:

På min 635a har jag under 10mm frigång till rambalkar , styrstag mm. på flera ställen , och det har inte tagit i ännu , men det är ju jobbigt att behöva bygga om.
Hoppas det löser sig , även med denna eviga vevhusventilation :doh:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Galant turbo »

Börjar dra ihop sej, tror inte på en OSCAR, men kanske.....

En film, eller två, kanske, kommer det att bli! Så svårt att få någon som är dum nog att filma bara. -Ingen merit direkt att ställa upp på att filma något som troligen kommer att sluta i tårar...

Håll i er nu, jag får resning iaf!:
Bild
Bild Bild

Dags att stänga huven och vrida på nyckeln........

Bild

-Men vad händer nu då?
*När nyfikenheten överträffar förståndet*

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 750 V12 Dubbelturbo -88 (på pallbockar)
Starion Turbo Intercooler -86 (på pallbockar)
BMW 520d -12 (wtf?)
Lenko Larven 340cc -82 (på pallställ)
David Herbertsson
Forumsberoende

Inlägg av David Herbertsson »

Vilken cliffhanger du lämnade oss med!! :D
Vrid på nyckeln och filma! Det här projektet är ju helt underbart, ser ju fabriksgjort ut! (Sen att ni har haft så mycket motgångar som ni sedan har i textförfattandet omvandlat till stor komik för oss andra gör ju inte saken sämre! :) )

/David
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;

Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Cliffhanger var rätt ord.. :hihi:
Uj uj! Nu är det spännande. :wink:
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Galant turbo »

Tackar alla för era komentarer, det är ju rätt kul att det uppskattas när vi bjuder ut våra bloopers. Tror de flesta har lite motgångar men väljer att inte bjuda på det, -och det är nog ganska smart att göra så :)

Avslutningen igår kan ju beskrivas som en 14årings första kontakt med det motsatta könets trevande händer. -Den tyska porrfilmsvarianten hade låtit
" jaaaa jaaa ich spritze, ahhhhhhhhhh -sehr guht"
-Men nu var det ingen porrfilm utan en buskis så jag fick en stråle bensin i ögat sen gick jag hem och drack öl tills jag inte minns nått mer...
.

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 520d -12 (wtf?)
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Det är ju bara ta nya tag :thumbright:

Gick något sönder, eller var det bara de sedvanliga läckagen :roll:
Drakir
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Drakir »

Jag prenumererar faktiskt på uppdateringar i denna tråd så nu är jag/vi VÄLDIGT nyfikna på uppvaknandet av denna skapelse :D

Känn absolut ingen press... :roll:
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Galant turbo »

Det var slanganslutningen till den ena extraspridaren som valde att spraya lite, har inte riktigt rett ut varför, nya slangar och klammer och bra åtdraget, -märkligt....

Bästa sortens inkörningsolja blir det, här snålas det inte:
Bild

Äntligen står man vid pärleporten, Undrar om Sankte Per släpper in oss, eller ut kanske....
Bild

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 520d -12 (wtf?)
taz82
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av taz82 »

Mycket trevligt projekt och väldokumenterat med mycket bilder! Har precis kikat igenom alla 15 sidorna... Och så hamnar man
på slutet i en cliffhanger! Snacka om att komma in och följa ett projekt i rätt stund!

Lycka till med uppstarten!
Användarvisningsbild
142_sebbe
För mycket laddtryck

Inlägg av 142_sebbe »

Mycket trevlig tråg. jag hoppas på en film när allt är igång :thumbright:
Har följt tråden sen den startade :doh:
Lycka till MVH sebastian :D
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Galant turbo »

Kul med lite motiverande komentarer!

Hade gärna uppdaterat med en rolig film eller något annat komiskt, men nu är jag bara trött och bitter. Kylaren jag köpte visade sej vara skrot i sista sekunden. Skulle ansluta slangarna för kylningen till automaten, -tja i vadå? -inte i gängorna som är brukligt för dom har nog säljaren kvar i sina slangar :mad: Då har man plötsligt två odugliga kylare...

Som om det inte vore nog med oflyt så har någon kretin backat in i den finare 750in och skrotat kofångaren bak! Men hade lämnat en lapp så vi har fyllt skaderapport, en hederlig prick i världen iaf.

EDIT: Killen som sålde kylaren visade sej också vara en hedersknyffel och ska betala tillbaka pengarna!

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 520d -12 (wtf?)
Thorsella
Forumsberoende

Inlägg av Thorsella »

TUR I OTUREN :thumbright:
Galant turbo skrev:Kul med lite motiverande komentarer!

Hade gärna uppdaterat med en rolig film eller något annat komiskt, men nu är jag bara trött och bitter. Kylaren jag köpte visade sej vara skrot i sista sekunden. Skulle ansluta slangarna för kylningen till automaten, -tja i vadå? -inte i gängorna som är brukligt för dom har nog säljaren kvar i sina slangar :mad: Då har man plötsligt två odugliga kylare...

Som om det inte vore nog med oflyt så har någon kretin backat in i den finare 750in och skrotat kofångaren bak! Men hade lämnat en lapp så vi har fyllt skaderapport, en hederlig prick i världen iaf.

EDIT: Killen som sålde kylaren visade sej också vara en hedersknyffel och ska betala tillbaka pengarna!
Skara 0761616519

Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende

Inlägg av Daniel-635 »

Eftersom han figurerat tidigare i tråden vet jag att ni gjort det innan.

Och även om han är en hårt anlitad kille i V12 branchen , så tycker jag att det är dags att ni ber om lite hjälp igen.

Ring hit proffset igen vetja så det blir lite åka av :thumbright:
http://www.youtube.com/watch?v=Www2WXFObsI

Han kan säkert ta med en ny kylare från staterna i handbagaget :thumbright:

Kan ju bara inte gå fel :wink:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Användarvisningsbild
Galant turbo
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Galant turbo »

Daniel-635 skrev:Eftersom han figurerat tidigare i tråden vet jag att ni gjort det innan.

Och även om han är en hårt anlitad kille i V12 branchen , så tycker jag att det är dags att ni ber om lite hjälp igen.

Ring hit proffset igen vetja så det blir lite åka av :thumbright:
http://www.youtube.com/watch?v=Www2WXFObsI

Han kan säkert ta med en ny kylare från staterna i handbagaget :thumbright:

Kan ju bara inte gå fel :wink:
Hoffen kan man lita på! Han levererade vad han lovat! Cool kille fixar kylningen :-)

Jag ska inte ens försöka att ursäkta det tempo det varit ett tag men det där med den trasiga inköpta kylaren tolkade reptilhjärnan som en motgång och man hamnade lite i soffgropen. En annan faktor som spelade in lite är det faktum att det är gott med sprit, speciellt om det är absint och den är 70%. Är fysiskt omöjligt i min ålder att kombinera en kvälls konsumerande av denna mytomspunna dryck och sedan göra något smartare än att skära av sej örat och posta det till en föredetta flickvän, blir ju inte mycket skruva då ju :o

Men en "ny" baywatch-kylare sitter på plats, inkopplad och klar. har även plockat ur alla tryck/sugrör, moddat, monterat tillbaka, plockat ut, moddat, monterat tillbaka och gråtit en skvätt ungefär 300 gånger. Fruktansvärt frustrerande när man tycker att man är klar så dyker det upp en detalj till som bara "omöjligt" går att få dit. Är ju helt idiotiskt det här, det man lägger mest timmar och slit på är just det som aldrig kommer att synas och att man gör det just därför att det inte ska synas. Nästa projekt ska bli en Supra med neon under och en dumpventil kopplad till en megafon, orginal annars...

Men bilder är ju kul! Den äckliga absinten och införskaffaren av denna syns på den första bilden, eftersom det är hans fel att bilen inte är på gatan så har jag dolt plytet lite:
Bild

Projektkumpanen som är en jäkel på plåt och svets fick ta på sej att sammanfoga downpipesen med de (tomma) kattarna. Punktat och klart här:
Bild
Vi tyckte även att det var en bra idé att använda hederliga skruvflänsar så att det skulle kunna gå att dela på systemet efter en tid, punktat här:
Bild
Downpipesen vs kattarna, vad gick fel här då? Skall det vara så jävla svårt? Hur hög är radonhalten i ditt hus?
Bild
Det här kan ju omöjligt passa!
Bild

Ligger en videokamera i hallen nu....

Jens Larsson
Porsche 996 Carrera -00
BMW 520d -12 (wtf?)
Skriv svar