Wittmann - MB 190 16V Tack för året som varit Motor Nord!
Ja det skulle vara något det!noech skrev:fan va du ligger i. gå ju undan de där. skulle va fin om du skulle smiska david me den därför han ha väll inte fått den såld än va?
Han sålde bilen för ett tag sen. Går uppe i Luleå tror jag det var.
Numera leker han mest sjörövare. Kan vara skoj det med.

/Johnny Häggblad
Fick igen kameran ikväll.
Vad är det som står där borta på "Långvården"?
(Ja..."Långvården" e min hobbylyfts namn)

Lite framstegsbilder:

Mina nya dragrace stötdämpare och fjädrar:

Gjorde dessutom nästan klart downpipen. Saknar ett klammer men jag tror jag gör en egen lösning på det istället.
Massor kvar att göra, och jag har bara tills på onsdag eftermiddag på mig, för sen kommer ungarna. Dom stannar tills fredag.
Ska jag hinna mappa innan söndag så vill jag helst att bilen startar snart....typ
Vad är det som står där borta på "Långvården"?
(Ja..."Långvården" e min hobbylyfts namn)

Lite framstegsbilder:

Mina nya dragrace stötdämpare och fjädrar:

Gjorde dessutom nästan klart downpipen. Saknar ett klammer men jag tror jag gör en egen lösning på det istället.
Massor kvar att göra, och jag har bara tills på onsdag eftermiddag på mig, för sen kommer ungarna. Dom stannar tills fredag.
Ska jag hinna mappa innan söndag så vill jag helst att bilen startar snart....typ
/Johnny Häggblad
-
- Alltid på trycket
Jobbar ju....har 2 byggrelaterade problem.stecka skrev:du måste jobba på nu så du hinner till ope
Fuelrailen har ett läkage och likaså en pluggning till kylsystemet.
Måste åtgärdas.
Sen ska koppling bytas, kylfläkt med styrning monteras, och generator kopplas in.
Massa småsaker som jag glömt lär det också vara.
Och jag har bara ikväll och lördag på mig att bygga.
Dessutom vore det ju skoj att få till diffen och hinna mappa också innan man drar 27 mil enkel resa för att rejsa.

Just ja....luftfilter har jag inte ens hunnit fundera på ännu....får bli någon socka eller så. He he

/Johnny Häggblad
Idag har jag fått ägna min tid åt ett elakt oljeläkage istället för att montera laddstyrning.
Mycket irriterande att detta läkage verkar stoppa mina planer på att köra 402m i Östersund.
Har just lagt på ett speciallim men jag tror inte jag kommer åt riktigt överallt så jag har inga stora förhoppningar.
Ska ut och testa nu. Återkommer med resultatet.
Just ja...en annan sak...sinterlamellen har inte heller dykt upp.
Mycket irriterande att detta läkage verkar stoppa mina planer på att köra 402m i Östersund.
Har just lagt på ett speciallim men jag tror inte jag kommer åt riktigt överallt så jag har inga stora förhoppningar.

Ska ut och testa nu. Återkommer med resultatet.
Just ja...en annan sak...sinterlamellen har inte heller dykt upp.

/Johnny Häggblad