B20 startar ej!
B20 startar ej!
Min nybyggda b20 2.1L startar inte. Det sitter en NH62 kam i, Toppen är något portad men inte planad. Kam och fördelar drev står rätt och ventilerna är justerade. Det sitter förvisso bara en enkel stromberg på eftersom jag inte har mina su hemma just nu men tycker att den borde starta med strombergaren. Den får gnista och soppa och hostar till ibland men vill inte gå. Blir ganska rutten snart, jag menar det är en b20 utan överladdning hur svårt kan det va? Tydligen för svårt för mig, öppen för alla för idéer.
MOT SÅNNA SOM MEJ FINNS INGET VACCIN!
Att den får gnista kan man lätt konstatera. 
När får den gnista?

När får den gnista?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Fördelaren kan vara ett halvvarv fel ändå.
Hade samma problem med en polares trimmade B20, ibland hostade den till men ville inte gå. Då tog vi upp och satt in fördelaren på rätt ställe.
Hur ser stiften ut, är dom blöta eller torra, om dom är blöta kan det tyda på att motorn får soppa men inte tänder när den ska, är dom torra får den inge soppa.
Hade samma problem med en polares trimmade B20, ibland hostade den till men ville inte gå. Då tog vi upp och satt in fördelaren på rätt ställe.
Hur ser stiften ut, är dom blöta eller torra, om dom är blöta kan det tyda på att motorn får soppa men inte tänder när den ska, är dom torra får den inge soppa.
Det förklarar en del, jag antar att man får jaga tag på nån som har blixtkoll på Hedlund kammar då. Nej jag har inte kg-katalogen den verkar slut hos kg. Nu står drevet på 35 grader men jag har även provat lägena runt omkring kan de va så jävla illa att man får går hela varvet runt och prova?
MOT SÅNNA SOM MEJ FINNS INGET VACCIN!
frääänt
efter mycket huvudvärk fick vi igång den igår kväll.jonne var ute å provruppade runt garaget några varv innan vi rev av strombergaren och opererade dit dubbla su.tyvärr var vi lite väl ivriga och sket i att göra rent dom så det gick sådär....men its alive!!!