Oljeläkaget var ju ganska förståeligt när man hittar en icke åtdragen bult som sitter precis där en oljekanal i toppen går. Resultatet blir ju för lite tryck på packningen med läkage som följd.
I övrigt så ser allt helt ok ut. Bilen har inte gått snålt, inga skador på kolvar eller förbränningsrum någonstans vad jag kan se.
Fiint detta...
Johnny H skrev:Oljeläkaget var ju ganska förståeligt när man hittar en icke åtdragen bult som sitter precis där en oljekanal i toppen går. Resultatet blir ju för lite tryck på packningen med läkage som följd.
I övrigt så ser allt helt ok ut. Bilen har inte gått snålt, inga skador på kolvar eller förbränningsrum någonstans vad jag kan se.
Fiint detta...
Nu ska bara resten av motorn ut också då...
Aha så lätt fel
Låter ju kanon det så äre bara att se framåt mot mera ladd och mera svart streck.
Kolvar och stakar på väg. Får dom nog på måndag.
Ska försöka riva ut motorn imorgon.
Sen gäller det ju att få iväg den för borrning och deckning och sånt lite snabbt också.
Johnny H skrev:Kolvar och stakar på väg. Får dom nog på måndag.
Sen gäller det ju att få iväg den för borrning och deckning och sånt lite snabbt också.
haha du är sugen på nån sväng till innan snön lägger sig
Johnny H skrev:Kolvar och stakar på väg. Får dom nog på måndag.
Jag har ju inte haft någon rolig bil på hela sommaren. Trodde jag skulle kunna klara mig utan det också. Men den där tomten....hans bil fick ju en att bli sugen igen. Så ja....det vore trevligt även om det kanske inte är helt möjligt.
Evileyer skrev:
Jag har ju inte haft någon rolig bil på hela sommaren. Trodde jag skulle kunna klara mig utan det också. Men den där tomten....hans bil fick ju en att bli sugen igen. Så ja....det vore trevligt även om det kanske inte är helt möjligt.
Haha klart du ska satsa på en sväng i år så du är taggad till våren