Streetrace 142-72 Till salu!!!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

j0jje skrev:
Da_Snake skrev:4 sprut/varv är nog inte genomförbart med 1600cc/cyl, förvånad att du fick det att funka bra med 1000cc.
Vad tycker du han borde köra då?? :roll:
2st sprut/varv e nog vanligast att man åker med?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

nu åker jag ett per cycle :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
ogge
Forumsberoende
Inlägg: 1598
Blev medlem: fre sep 14, 2007 8:16 pm
Ort: Salbohed

Inlägg av ogge »

vart det bra ? :D
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

verkar som om det blev en stoor skillnad.
går riktigt fint på tomgång nu. verkar vara bättre avgaser med..

Skall tuna lite mer på denna version så får vi se sen:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

trevligt att du fick ordning på prylarna :thumbright:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Jonny Karlberg skrev:trevligt att du fick ordning på prylarna :thumbright:
ja det vore ju hemskt kul om det funkade lite i bänken iaf.

Målet är ju 600hk :twisted:
Men turbon har bara 58mm in och jag tror att 600hk är gränsen.

Men om e85 bränslet hjälpte mig att komma till 630 eller 640 hk så vore jag mycket nöjd:)

Eller strax över 500hk på drivhjulen :)

Helt sjuk prestanda i en gatbil som egentligen bara borde ha 150hk.

Skulle haft en fin 940 kaross till den motorn egentligen.
Men skall ägna mig åt chassiet lite i vinter och se om jag inte kan få bilen att lira lite bättre..

Kan göra en lite lista här över saker som skall göras medan jag kommer ihåg det.
Inför bromsning kan vi kalla den:

byta lambdasond
byta grenrörspackning
svetsa ett läkage på grenröret
göra längre rör innan sangen på oljereturen
montera en generator som laddar av sig själv
slå i en bar´s leek ifall att, bra mot rost om inte annat
Mappa bilen en del på gatan
montera varvräknare och avgastemp


Det går över en ölback :)

Låna en kamera måste jag göra med så jag kan filma lite under bromsningen.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

hehe helt galet.
Ser fram emot bromsfilmen.!
Hoppas bitarna håller ihop för dig!
Sune_
Lite mer laddtryck
Inlägg: 30
Blev medlem: tis mar 21, 2006 6:34 pm
Ort: Arvika

Inlägg av Sune_ »

Ja har en 940 du kan få stoppa ner den i om du vill, den står ju inte långt från dig heller :hihi:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

kan stryka lite från listan då.

Svetsa grenrör
fixat ett motorfäste som gav sig
bytt lambdasond

:thumbright:
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

nu laddar bilen av sig själv :)

äntligen.
Testat att mappa lite med 1600cc spridarna och det går åt skogen.
Spelar ingen rol hur jag gör så är det aldrig jämn afr på den.
Det problemet hade jag aldrig med 1000cc spridarna.

Dom hamnar i igen och så kommer det tankas bensin istället.

det känns som det enda alternativet i nuläget.

Mycket ljud är det i bilen fortfarande (dock mycket nöjd med diffen) måste fixa lite mer saker.

Men det blir bara bromsning och en strippen körning med den så skall jag börja med racebilen sen.
Den är mycket mycket seriösare och känns mer värd min tid.

1600cc spridare på ms är ingen höjdare har jag kommit fram till.

En annan lustig grej som blir med dom är att den går leen på fyran och så bra på trean och tvåan och fett så stiftet är blött på ettan.

Förut var det annorlunda, då var den leen på ett och fyra och sådär på trean..

Nej fy fan, i med det som funkar :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
alex b
För mycket laddtryck
Inlägg: 147
Blev medlem: tis feb 19, 2008 7:10 am
Ort: Los Angeles

Inlägg av alex b »

Tommy Luhr skrev:
En annan lustig grej som blir med dom är att den går leen på fyran och så bra på trean och tvåan och fett så stiftet är blött på ettan.

Förut var det annorlunda, då var den leen på ett och fyra och sådär på trean..

Nej fy fan, i med det som funkar :)
Tror iom att du bytte till 1 squirt /rev blir det ett våldsamt tryckfall genom fuelrailen när alla spridare öppnar på samma gång. Du kör inte precis med dubbla aeromotive pumpar och -16AN bränsleledningar så det är kanske inte så konstigt att sista spridaren får minst soppa :)
LarC

Inlägg av LarC »

Skulle det inte kunna funka med grövre fuelrail?
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

kör med två squirts 336liter/h @5bar i en an8 ledning.

Det är där bränslet kommer in den går magrast.

Men blir en pizza nu och sedan bensin i tanken :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Ekren
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 82
Blev medlem: tor jun 14, 2007 9:25 am

Inlägg av Ekren »

svårare og stalla inn 1600cc spridare än 1000cc :)

mycket mera mapping
242 Turbo
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

fixat bensin i bilen och 1000cc spridare, alltså börjat om från början med andra ord..

Mappade lite ensam igår och nu fick jag den att gå ganska fint faktiskt..

Men när jag kom hem igår från skruvandet så var vår nyfunne kattunge så dålig så vi fick åka till veterinären och ta bort den.
Det var mer jobbigt än jag någonsin trott..

Men men, fixa oljereturen på bilen idag och mappa lite till så blir det bromsning imorgon..

Denna sorgens dag
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Skriv svar