Ja nyligen vaknat upp ur en björn sömn känns det som.
Grejade med bilen till 2 inatt och det hände en del:)
Skulle lägga i motorn för det var ju fästen klara till det så det var inga problem tänkte jag.....
Joo ett litet, skall man rakställa en motor som har ett oljetråg för en sne installation i en 140 så blir oljetråget för stort.
Skröv av tråget för att se att inte något annat skulle ta i, nu passade motorn fint
Hängde även på grenröret jag hade i den gula racebilen (som egentligen är byggd för den gröna)
Jaha, men ett oljetråg måste jag ju ha.
Ringde till en polare och fick tag på ett b20tråg och b20 pump, Tog en kaffe över det.
Men då kom min hjärna på att man bör nog inte ha en b20pump för att jag kör ju fortfarande med hydrauliska tryckare.
Men jag behöver ju även b20tråget för att få ner motorn i bilen
Då kom jag på det, jag tar det bästa från två världar
kanon
Sen skulle ju växellådan upp med för att få sig fäste och kolla utrymme innan jag svetsar dit kardantunnelbiten.

Blev lite justering men funkade.
Obserbvera att lådan sitter snett eftersom motorn sitter rakt.
tror jag inte gör nått faktiskt.
Men hade fasiken inget material till att göra en växellådsbalk av hemma.
Satan vad trött jag blev då.
Samma kompis fick donera en std växellådsbalk.
Men det fattades ändå material till kuddarna på lådan.
Fick värdens bästa idé mitt i natten, vi tar ett järn av staketet, det är ju ändå så fult.
svets slipa borra:
Härligt, nu sitter motorn på plats i bilen
