Jag har fått ihop en del delar nu, men tänkte se om det ens går att köra med detta receptet eller om jag måste skaffa mer saker
det jag har är:
M10B20
standard kolvar
standard stakar
portad topp med sfäriska förbänningsrum (förbränningsrummen är i det närmaste helt runda.)
316* kam
dubbla Weber 40
extaktor 4-2-1
2" avgas
är det över huvudtaget körbart? vad kan man tänka få för effekt?
Går inte att svara på frågan då det finns minst 7 olika std kolvar med olika utseende och om du inte vet storleken på förbränningsrummen så är kompet bla okänt. Sätt ihop delarna å mäta nogrannt om ventilerna går fritt
Senast redigerad av chellquist den ons maj 21, 2008 10:27 am, redigerad totalt 1 gånger.
Jonas Ohlsson skrev:vad har du för kompförhållande? med en 316 så bör man ha minst 11-12 i komp för att kammen ska göra ett bra jobb
Håller med Jonas! Så mät upp allt innan du klappar ihop packetet helt... Har du för låg kompa så tycker jag att du ska titta på andra kolvar. Men i övrigt verkar det vara en bra uppsättning med grejer
Mvh//
Magnus Eriksson
Speedlimits are for streetracers! Real Racers don´t have any
Lånar tråden lite om det är ok Håller själv på att bygga M10 sugis, 292graders kam, värre ventilfjädrar, extraktor och weber 45:or.. Någon som har koll om 45orna kankse är för stora?