Turboagg?
Turboagg?
Tjena.
Motorbygge på g.
Undrar vad ni skulle rekomendera för aggregat till min motor.
Audi 2.8 V6.
jag kommer att köra 2 agg (d.vs 1 per sida) och siktar på runt 350hk på hjulen.
Blir såklart helt ny bottendel och portade toppar, 272kammar med mera.
Motorbygge på g.
Undrar vad ni skulle rekomendera för aggregat till min motor.
Audi 2.8 V6.
jag kommer att köra 2 agg (d.vs 1 per sida) och siktar på runt 350hk på hjulen.
Blir såklart helt ny bottendel och portade toppar, 272kammar med mera.
Hyfsad info du gav. Men det går förbättra.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=13776
350 hk på en sån där motor med lite kamaxel är ju inte ens 1 kg laddtryck. Vad har du tänkt använda motorn till?
Rent spontant är det väl bara att stoppa dit två små Mitsu-snurror så är saken biff.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=13776
350 hk på en sån där motor med lite kamaxel är ju inte ens 1 kg laddtryck. Vad har du tänkt använda motorn till?
Rent spontant är det väl bara att stoppa dit två små Mitsu-snurror så är saken biff.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Dom aggregat du stoppar dit får gärna ha upp till 40 mm inducer. Det finns måååånga varianter av K26.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: fre apr 08, 2005 11:55 pm
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Jag skulle ALDIG kört K26 på den, dom är segt tom på en S2. 2.8 liters maskin, 1.4l cyl volym/aggregat, alltså skulle jag gå ner ganska mkt i turbo str, hitta Audi S4 2,7 aggregat, säljs oftast i par, på S4an laddar dom fullt redan vid 1800rpm å ger strax under 400hk.
Annars 2 KKK24 från Audi S2.
Ang. frenrören så tycker jag inte du ska lägga ner för mkt tid, dom ska flytta avgaser, inget annat, det är inget magiskt så länge du håller dig på den nivå du pratar om, närmar du dig 1000hk så kan du börja fundera på grenrörs beräkningar, innan det märker du ingen skillnad.
Fredrik
Annars 2 KKK24 från Audi S2.
Ang. frenrören så tycker jag inte du ska lägga ner för mkt tid, dom ska flytta avgaser, inget annat, det är inget magiskt så länge du håller dig på den nivå du pratar om, närmar du dig 1000hk så kan du börja fundera på grenrörs beräkningar, innan det märker du ingen skillnad.
Fredrik
Alpina B3 3.2 -99
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
Det är stor skillnad på om du hittar ett gammalt eller modernt aggregat, dom heter fortfarande "K26".Pizza skrev:Jag skulle ALDIG kört K26 på den, dom är segt tom på en S2. 2.8 liters maskin
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 157
- Blev medlem: fre apr 08, 2005 11:55 pm
- Ort: Västerås
- Kontakt:
Ochså dom heter T03, lite olika utformninga bara, men absolut bra till ändamålet!
K26 är enligt mig onödigt stort, spelar ingen roll vilken 26a, dom har för stora avgas hur för å va "rätt" till 1.4 liter. MEn de e bara MIN teori, den är definitivt inte 100%.
Pizza
K26 är enligt mig onödigt stort, spelar ingen roll vilken 26a, dom har för stora avgas hur för å va "rätt" till 1.4 liter. MEn de e bara MIN teori, den är definitivt inte 100%.
Pizza
Alpina B3 3.2 -99
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
Ja, K26 är inte optimalt för det här ändamålet hur man än ser på det.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Johan Lindberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 750
- Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
- Ort: Bollnäs
- Kontakt: