Streetrace 142-72 Till salu!!!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

ja det är ett lustigt fenomen, men den kanske ligger och släpper och låser när däcken får fart.
När den spinner på låga rpm märks det inte.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
lundkvist
För mycket laddtryck
Inlägg: 196
Blev medlem: tor mar 30, 2006 2:26 pm
Ort: Bjursås

Inlägg av lundkvist »

min locker beter sej likadant som ni beskriver. ja reagerade mkt på att när ja skulle dra på så kunde den börja studsa till i bakvagnen.
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

hade samma problem med min när de var blött ute.. studsade som fan rakt fram.. men på tvären gick de fint..
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Användarvisningsbild
Jonny Karlberg
Forumsberoende
Inlägg: 1255
Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av Jonny Karlberg »

Verkar inte vara nån höjdardiff den där Locker.
Däckstuds måste ju va bland dom jobbigare grejerna man kan råka ut för.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

kollar man på vad dom skall användas till och säljs till i Summit så är det ju Jeepar.
Har man en sådan diff i skogen tror jag dom fungerar mycket bra.

men nästa diff blir en sådan här :)
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku


funderar på att behålla motorn och ev byta kammar och få i nya kolvar med borrade cylindrar.
Vore kul med 2,5liter med för körbarheten
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

kollade lite mer på summit och fann denna som är en del billigare
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Vad är skillnaden mer än att det inte står volvo i beskrivningen på den.

Kan det vara olika lagerlägen och yttermått som skijler tro?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

har oxå funderat på en sån där,verkar funka som en quife diff ungefär,problemet jag har med min svetsade diff är att när jag kör bana så överstyr det nå så förbannat så fort man gasar på lite ut ur kurvorna o understyr gärna lätt om man kommer lite för fort in i kurvorna.
Visst det e skitkul o köra på tokställ igenom varenda kurva men ska man ha nån chans o hänga på lite roliga bilar så funkar det inte nå vidare alls :?

Vore intressant om du testade en sån diff så man vet om det kanske vore nått o satsa på

annars skaffa sig en BMW klump o försöka bygga ihopå nån fin bakvagn själv men det känns som ett projekt långt på framtiden

//Bjäle
Bild
Ola T
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 67
Blev medlem: ons nov 24, 2004 2:43 pm

Inlägg av Ola T »

Har du några bromspapper på den?

När kommer effekten?

Körde min 5cyl volvo motor i bänk igår och bottnade min gt40 vid 570hk laddade 1.8 men sjönk till 1.6

Det tråkiga är att helt död under 5000varv..

Skulle vara kul att jämföra med dina papper och mina..
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

Ola T skrev:Har du några bromspapper på den?

När kommer effekten?

Körde min 5cyl volvo motor i bänk igår och bottnade min gt40 vid 570hk laddade 1.8 men sjönk till 1.6

Det tråkiga är att helt död under 5000varv..

Skulle vara kul att jämföra med dina papper och mina..
polaren botna sin gt40 på 583hk 1,9bar sjönk till 1,7 har jag för mig de på en cossi maskin den börjar ladda vid ca 4000rpm
Användarvisningsbild
NOS-Johan
För mycket laddtryck
Inlägg: 192
Blev medlem: sön sep 16, 2007 8:03 pm
Ort: Johannishus

Inlägg av NOS-Johan »

Tommy Luhr skrev:kollade lite mer på summit och fann denna som är en del billigare
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Vad är skillnaden mer än att det inte står volvo i beskrivningen på den.

Kan det vara olika lagerlägen och yttermått som skijler tro?
Jag har för mig att det är utv. relaterat den ena är till lägre än 3,70 och den andra för högre än 3,70. Men vilken du ska ha vet jag inte.

Sedan det här med att Aussie lockern beter sig lustigt i kurvor är ju inte lustigt, det räcker med lite gas för att den ska låsa upp och är man då mitt i en kurva så vill den räta upp bilen, samma sak händer om man gasar lagom i en kurva och diffen är låst och man kompenserar med ratten för att följa kurvan sedan släpper man gasen i kurvan ja då släpper diffen och man tvärar plötsligt i kurvan.
Ingen optimal diff att ha i bruks bilen, men till sripp bilen funkar den bra då den skonar drivaxlarna när man ska svänga.

Har du hjulstuds rakt fram tror jag inte det beror på diffen utan snarare bakaxel upphängning.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Ola T skrev:Har du några bromspapper på den?

När kommer effekten?

Körde min 5cyl volvo motor i bänk igår och bottnade min gt40 vid 570hk laddade 1.8 men sjönk till 1.6

Det tråkiga är att helt död under 5000varv..

Skulle vara kul att jämföra med dina papper och mina..
jag har papper men dom är så dåliga.

Skall översätta lite:
rpm kw
2000=170
3000=200
4500=300
6000=400
6880=426,5
7500=390

När man åker i bilen börjar turbon på att ladda vid 2500 och kommer riktigt gött vid 4000.
Ingen direkt kul maskin för gatan tyvärr.

Min laddade 1,9 och sjönk till 1,6bar vid full effekt.

Vi kan ju vara ganska överens om att agregatet inte räcker längre än 580hk direkt
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Mats_L
Forumsberoende
Inlägg: 610
Blev medlem: tis jul 29, 2008 11:02 am
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Mats_L »

Så som din locker beter sig, gör alla det, tror du??
Själv ska jag köra med en Detroit-lockerdiff, nämligen!!
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

har läst på lite om locker sista dagarna.
En "detroit locker" är oftast en hel korg som man skruvar utväxlingen i.
Den är mer komplicerad än "aussie lockern" som man monterar i befintlig korg.

En sådan lämpar sig mest för teräng och inte bana.
Alltså skall jag gjuta ner min locker till en fallo-symbol och skicka den till egytpen.
Svetsdiff funkar mycket bättre och är framförallt pålitlig.

Möjligt att man kan lära sig aussie lockern, men jag skall inte ge den det nöjet iaf hehe.

Sen tror jag att det är det som gör hjulstudsen.
För det var efter jag monterade den som det började.

Innan var det inget.
Provat tre olika pinjongvinklar alla med samma resultat.

nej nu blir det ut med hunden, köpa pizza och porta racetoppen.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Hur lämpar dom sig för sidledsåka då tro?
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

om inte annat så verkar det vara mycket bättre pris i staterna än här hemma.. Hade du testkört Torsen diff??
Skriv svar