Streetrace 142-72 Till salu!!!!!
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
ja det är ett lustigt fenomen, men den kanske ligger och släpper och låser när däcken får fart.
När den spinner på låga rpm märks det inte.
När den spinner på låga rpm märks det inte.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Sleeper_86
- Forumsberoende
- Inlägg: 896
- Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
- Ort: Kalmar
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
kollar man på vad dom skall användas till och säljs till i Summit så är det ju Jeepar.
Har man en sådan diff i skogen tror jag dom fungerar mycket bra.
men nästa diff blir en sådan här
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
funderar på att behålla motorn och ev byta kammar och få i nya kolvar med borrade cylindrar.
Vore kul med 2,5liter med för körbarheten
Har man en sådan diff i skogen tror jag dom fungerar mycket bra.
men nästa diff blir en sådan här

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
funderar på att behålla motorn och ev byta kammar och få i nya kolvar med borrade cylindrar.
Vore kul med 2,5liter med för körbarheten
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
kollade lite mer på summit och fann denna som är en del billigare
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Vad är skillnaden mer än att det inte står volvo i beskrivningen på den.
Kan det vara olika lagerlägen och yttermått som skijler tro?
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Vad är skillnaden mer än att det inte står volvo i beskrivningen på den.
Kan det vara olika lagerlägen och yttermått som skijler tro?
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Daniel Bjälevik
- Forumsberoende
- Inlägg: 1014
- Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
- Ort: Kungsör/västmanland
- Kontakt:
har oxå funderat på en sån där,verkar funka som en quife diff ungefär,problemet jag har med min svetsade diff är att när jag kör bana så överstyr det nå så förbannat så fort man gasar på lite ut ur kurvorna o understyr gärna lätt om man kommer lite för fort in i kurvorna.
Visst det e skitkul o köra på tokställ igenom varenda kurva men ska man ha nån chans o hänga på lite roliga bilar så funkar det inte nå vidare alls
Vore intressant om du testade en sån diff så man vet om det kanske vore nått o satsa på
annars skaffa sig en BMW klump o försöka bygga ihopå nån fin bakvagn själv men det känns som ett projekt långt på framtiden
//Bjäle
Visst det e skitkul o köra på tokställ igenom varenda kurva men ska man ha nån chans o hänga på lite roliga bilar så funkar det inte nå vidare alls

Vore intressant om du testade en sån diff så man vet om det kanske vore nått o satsa på
annars skaffa sig en BMW klump o försöka bygga ihopå nån fin bakvagn själv men det känns som ett projekt långt på framtiden
//Bjäle

polaren botna sin gt40 på 583hk 1,9bar sjönk till 1,7 har jag för mig de på en cossi maskin den börjar ladda vid ca 4000rpmOla T skrev:Har du några bromspapper på den?
När kommer effekten?
Körde min 5cyl volvo motor i bänk igår och bottnade min gt40 vid 570hk laddade 1.8 men sjönk till 1.6
Det tråkiga är att helt död under 5000varv..
Skulle vara kul att jämföra med dina papper och mina..
Jag har för mig att det är utv. relaterat den ena är till lägre än 3,70 och den andra för högre än 3,70. Men vilken du ska ha vet jag inte.Tommy Luhr skrev:kollade lite mer på summit och fann denna som är en del billigare
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Vad är skillnaden mer än att det inte står volvo i beskrivningen på den.
Kan det vara olika lagerlägen och yttermått som skijler tro?
Sedan det här med att Aussie lockern beter sig lustigt i kurvor är ju inte lustigt, det räcker med lite gas för att den ska låsa upp och är man då mitt i en kurva så vill den räta upp bilen, samma sak händer om man gasar lagom i en kurva och diffen är låst och man kompenserar med ratten för att följa kurvan sedan släpper man gasen i kurvan ja då släpper diffen och man tvärar plötsligt i kurvan.
Ingen optimal diff att ha i bruks bilen, men till sripp bilen funkar den bra då den skonar drivaxlarna när man ska svänga.
Har du hjulstuds rakt fram tror jag inte det beror på diffen utan snarare bakaxel upphängning.
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
jag har papper men dom är så dåliga.Ola T skrev:Har du några bromspapper på den?
När kommer effekten?
Körde min 5cyl volvo motor i bänk igår och bottnade min gt40 vid 570hk laddade 1.8 men sjönk till 1.6
Det tråkiga är att helt död under 5000varv..
Skulle vara kul att jämföra med dina papper och mina..
Skall översätta lite:
rpm kw
2000=170
3000=200
4500=300
6000=400
6880=426,5
7500=390
När man åker i bilen börjar turbon på att ladda vid 2500 och kommer riktigt gött vid 4000.
Ingen direkt kul maskin för gatan tyvärr.
Min laddade 1,9 och sjönk till 1,6bar vid full effekt.
Vi kan ju vara ganska överens om att agregatet inte räcker längre än 580hk direkt
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
har läst på lite om locker sista dagarna.
En "detroit locker" är oftast en hel korg som man skruvar utväxlingen i.
Den är mer komplicerad än "aussie lockern" som man monterar i befintlig korg.
En sådan lämpar sig mest för teräng och inte bana.
Alltså skall jag gjuta ner min locker till en fallo-symbol och skicka den till egytpen.
Svetsdiff funkar mycket bättre och är framförallt pålitlig.
Möjligt att man kan lära sig aussie lockern, men jag skall inte ge den det nöjet iaf hehe.
Sen tror jag att det är det som gör hjulstudsen.
För det var efter jag monterade den som det började.
Innan var det inget.
Provat tre olika pinjongvinklar alla med samma resultat.
nej nu blir det ut med hunden, köpa pizza och porta racetoppen.
En "detroit locker" är oftast en hel korg som man skruvar utväxlingen i.
Den är mer komplicerad än "aussie lockern" som man monterar i befintlig korg.
En sådan lämpar sig mest för teräng och inte bana.
Alltså skall jag gjuta ner min locker till en fallo-symbol och skicka den till egytpen.
Svetsdiff funkar mycket bättre och är framförallt pålitlig.
Möjligt att man kan lära sig aussie lockern, men jag skall inte ge den det nöjet iaf hehe.
Sen tror jag att det är det som gör hjulstudsen.
För det var efter jag monterade den som det började.
Innan var det inget.
Provat tre olika pinjongvinklar alla med samma resultat.
nej nu blir det ut med hunden, köpa pizza och porta racetoppen.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Roger Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1644
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
- Ort: Laxå
- Kontakt:
- Dennis Öhman
- Forumsberoende
- Inlägg: 3250
- Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
- Ort: Överkalix
- Kontakt: