Streetrace 142-72 Till salu!!!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

japp kört en bil med torsen, det var underbart i jämförelse.
Den märker man inte förrän man golvar:)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Turtle
Lite mer laddtryck
Inlägg: 40
Blev medlem: fre nov 23, 2007 5:55 pm

Inlägg av Turtle »

Hur fungerar torsendiffen? när låser den? lämlig till att drifta? :hihi:
Användarvisningsbild
Roger Persson
Forumsberoende
Inlägg: 1644
Blev medlem: mån mar 13, 2006 9:35 pm
Ort: Laxå
Kontakt:

Inlägg av Roger Persson »

Betyder väl torision.. Lägger över kraften på det hjul som går tygnst.. Har ja fattat för iaf... :lol:
Användarvisningsbild
Mats_L
Forumsberoende
Inlägg: 610
Blev medlem: tis jul 29, 2008 11:02 am
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Mats_L »

Jag kanske är lite trög, men var min lämpad för terräng? :roll:
Kommer den troligtvis beté sig som din gjorde?
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

ja jag är ingen gud av diffar jag heller, den enda jag litar på heter Mr Spole :)

Men aussie lockern säljs ju till jeep dana 30 och när jag forskade runt på nätet lämpade den sig mest för terängfordon.

Men den nya generationen Detroit locker som do kör nascar med kan inte vara så dålig.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: lör dec 17, 2005 8:52 pm
Ort: Sunne
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Om du får hjulstuds med Locker diff, så borde du få det med vilken annan diff som helst som låser 100%. Jag har ju helt annan bil och betydligt mindre effekt, men jag brukar få hjulstuds när det är blött ute. Aldrig annars. Och jag kör Aussie Locker..

Hjulstuds är ju vanligt med framhjulsdrivna bilar när dom håller på att tappa greppet. Inte kan det väl bero på diffen? Vad körde du innan?

Lite funderingar från mig bara.. :P
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

körde samma setup med svetsad diff och aldrig haft problemet.

på låga varv har inte jag heller hjulstuds, men när motorn kommer upp i effekt så bara vibrerar det.

Det är garanterat inte däcken, det är garanterat inte pinjongvinkeln, det är garranterat inte bussningarna.

Jag har kört 1,6 i 60foot med denna setup och svetsdiff.
sladdat en hel sommar med denna setup utan hjulstuds

Kört med 470hk motor utan hjulstuds, kört med 16v hx50 och 70hk gas utan hjulstuds.
Men när jag fick i denna diffen kom detta fenomen, en som jag vet har aft samma problem på en 500hk bil.

Bytte diff och problemet var löst.

Jag tycker med det är knepigt för det innebär att effekten vandrar som en dåligt uppspänd lamelldiff bak i axeln.

Möjligtvis att man kan bygga om dom så dom håller i mer än vad dom gör.

Men då måste man få in hjälpfjädrar och det är nog kört på den modellen man smeker i innuti diffen.

Hedlund, har du inget problem med att det studsar rakt fram?
Alltså med hjulspinn, första 10 metren är oftast ganska lugna, men när däcken får fart så vibrerar det.
Tror tom jag kört dönder utväxlingen pga detta.

Kan tillägga att det blev även studs med rallycross slicks på klistrad bana
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Inlägg av E34 RRT »

kan nog vara stötdämparna som är slut so gjorde det på en skrotbil jag körden med så böt jag gamla men bättre skickvarande så var problemet löst! :thumbright:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

sitter nya gasdämpare på :shock:

En annan sak som är konstig om den låser 100% varför blir då alltid vänsterhjul svartare streck efter än höger'?
Det sker alltid.

Börjar fundera på om jag monterat den fel, men det kan jag ju inte ha gjort för jag följde beskrivningen till punkt och pricka.
Det verkade helt okej när jag monterade med.

det är en richmond lock right 2210-lr som jag monterat
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

Tänkte på en sak när jag monterade denna (klarar inte släppa detta med diffen) axeln som diffdreven sitter på passade lite halvtaskigt i diffen.
Hur passade era i hålet i lockern?

Förstår att hålen skall vara ovala för att få funktion på den men inte att axeln skall passa så dåligt.

Kan det ha nått med mitt problem att göra tro.

Att den inte orkar pressa halvorna nog mycket.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Hedlund
För mycket laddtryck
Inlägg: 312
Blev medlem: lör dec 17, 2005 8:52 pm
Ort: Sunne
Kontakt:

Inlägg av Hedlund »

Tommy Luhr skrev:Hedlund, har du inget problem med att det studsar rakt fram?
Alltså med hjulspinn, första 10 metren är oftast ganska lugna, men när däcken får fart så vibrerar det.
Tror tom jag kört dönder utväxlingen pga detta.

Kan tillägga att det blev även studs med rallycross slicks på klistrad bana
Har ärligt talat inte ens tänkt på det, det få gångerna jag övat lite starter har det inte hänt iaf.

Enda gången det hänt för mig var när jag var med på 201m körning i Karlstad. Men det regnade lite under hela dagen, så greppet var ju skit, samt att rakan inte är helt perfekt.

Du som bor "där borta", känner du till Viking i Charlottenberg? Han renoverade min 1031 axel samt schimsade in ausse lockern. En jävel på bakaxlar, diffar m.m. Prata med honom, eller låt honom ta en titt på det t o m.
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

jag har pratat med honom några gånger.
Kan höra med han, men tyvärr är jag nogt fast besluten till att köpa mig en torsen eller vad dom kallar det i amerika.

Den diffen var så jädra skön så jag jämt längtar
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
142_sebbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 208
Blev medlem: fre jan 20, 2006 8:22 pm
Ort: örebro län

Inlägg av 142_sebbe »

Satt och läste igenom din tråd. haha klockrent att ta matterial från staketet.
Helt rätt :thumbright:
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

inte alla staket som får ta om han om 580 hk :) hehe
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Jimmy Nilsson
Forumsberoende
Inlägg: 1022
Blev medlem: fre jun 16, 2006 9:38 am
Ort: Borlänge (Dalarna)

Inlägg av Jimmy Nilsson »

Men tommy då, ska du inte nämna att du inte enbart köper trimgrejer och så utan även massa plast till bilen? :)
Suger livet? överladda!
mvh// Jimmy
Skriv svar