
Bubbla "Das Boost"
- Das Boost
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 56
- Blev medlem: tis sep 23, 2008 6:18 pm
- Ort: Åland
- Kontakt:
Bubbla "Das Boost"
Dom närmaste veckorna så kommer det inte att hända så mycket på denna tråd. Men det som kommer att hända under vintern är att jag skall fixa till en turbo motor, nya framfälgar samt styva upp bilen lite mera. Siktar på en +300 hk till nästa säsong.... Motorn är redan byggd men i dax läget så producerar den bara 280 hk vid ca 6000 rpm. Måste uppgradera vissa delar så jag kommer upp i 7000 / 8000 rpm åtminstone. För att lyckas med det så blir det en vassare kam, vippställ o kanske också en större turbo samt toppar.... Skall också gå fixa till växellådan eftersom denna har gett mig lite problem i sommar. Bästa tiden i detta utförande är 12.24/402m - 8.15/201m vilket kunde ha varit bättre då bara det inte var för en krånglande v-låda.


- Das Boost
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 56
- Blev medlem: tis sep 23, 2008 6:18 pm
- Ort: Åland
- Kontakt:
Bara jag får hem motorn från Leif Nyström nu bara, så blir det mera liv i denna tråd! Men kan lova redan nu att det kommer att bli en vild bil på nästa års tävlingar.... Kan ju skicka lite spec på den redan nu, men vissa delar kommar att bytas ut så den blir mera gjord för strippen.
2387cc turbo typ 1.
CB # 1159 pentroof block, 9.5mm förhöjd deck, 10mm chromoly dragstänger
Demello 86mm vevaxel, typ 4 i mitten, chevy vevstaksjournal,wedgemated
Chromoly wedgemated svänghjul, lättat, 8-stiftat, 11/32” stift,
Gene Berg svänghjulsbult, Scat graderad remskiva
Bottendel balanserad
CB race vevstakar, h-profil, 5.6” långa
Cima/Mahle 94 B
FK87 kam, Scat lyftare
JayCee värsta sortens stötstänger
Scat delbara stötsångsrör, alu.
CNC Wedge toppar, dubbla fjädrar, chromoly retainers
Skruvade vipparmsaxlar, ledade justerskruvar
CB c-chanel ventilkåpor
4 quart oljesump
30mm Schadeck oljepump
MSD fördelare
MSD 6-AL tändbox
Hög effekts spole
Scat doghouse 36 HP fläktkåpa/cylinderkåpor
Växelströmsgenerator
KKK K27 turboaggregat
CB billet wastegate
1.5/8” turbo header, flowmaster 3” dämpare
4 st. Mikuni 38mm MC-förgasare.
Alu. Tryckboxar, t-rör, insug .
Dumpventil modell mindre...
Malpassi bränsletrycksregulator
Bosch insprutningsbränslepump o bränslefilter.
2387cc turbo typ 1.
CB # 1159 pentroof block, 9.5mm förhöjd deck, 10mm chromoly dragstänger
Demello 86mm vevaxel, typ 4 i mitten, chevy vevstaksjournal,wedgemated
Chromoly wedgemated svänghjul, lättat, 8-stiftat, 11/32” stift,
Gene Berg svänghjulsbult, Scat graderad remskiva
Bottendel balanserad
CB race vevstakar, h-profil, 5.6” långa
Cima/Mahle 94 B
FK87 kam, Scat lyftare
JayCee värsta sortens stötstänger
Scat delbara stötsångsrör, alu.
CNC Wedge toppar, dubbla fjädrar, chromoly retainers
Skruvade vipparmsaxlar, ledade justerskruvar
CB c-chanel ventilkåpor
4 quart oljesump
30mm Schadeck oljepump
MSD fördelare
MSD 6-AL tändbox
Hög effekts spole
Scat doghouse 36 HP fläktkåpa/cylinderkåpor
Växelströmsgenerator
KKK K27 turboaggregat
CB billet wastegate
1.5/8” turbo header, flowmaster 3” dämpare
4 st. Mikuni 38mm MC-förgasare.
Alu. Tryckboxar, t-rör, insug .
Dumpventil modell mindre...
Malpassi bränsletrycksregulator
Bosch insprutningsbränslepump o bränslefilter.
Senast redigerad av Das Boost den fre jan 23, 2009 11:01 am, redigerad totalt 1 gånger.
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
- Das Boost
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 56
- Blev medlem: tis sep 23, 2008 6:18 pm
- Ort: Åland
- Kontakt:
Effekten med turbo motorn nu så siktar jag ju på 300hk vilket inte kommer att bli svårt, allt över det är bara ett plus! Måste ju erkänna att jag är ju mera för sugmotorer, så tröttnar jag på turbo så får jag väl bara konvertera senareJBlom skrev:Anade att det var så det låg till.
Vad siktar du på för effekt då?
Lär ju kunna plcoka 200 sughk ur den där maskinen.

- Das Boost
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 56
- Blev medlem: tis sep 23, 2008 6:18 pm
- Ort: Åland
- Kontakt:
Vet tyvärr väldigt lite om lådan. Det enda jag vet är att det sitter en super diff i den samt att den är otroligt tight schimsad. Har varit i kontakt med han som gjorde den men det är tydligen så länge sen att han inte minns mera vad som är i den. Han har ju gjort några lådor i sin tid... Skall bli skoj att ta upp den helt o hållet för att se vad som finns där.Henke skrev:Vad kör du med för låda nu?