V8 i 240
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 175
- Blev medlem: fre jan 14, 2005 8:02 pm
- Ort: Lycksele/Rusksele
- Kontakt:
V8 i 240
har en -75:as 240 o undrar om nån vet hur mycket man behöver göra för att få den genom besiktningen med en Cheva 305cui ?
- fizz
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 396
- Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
- Ort: Kumla/Örebro
- Kontakt:
om du ska ha en 305´a måste du "trimma ner" den, och bromsa den.
det finns inga "orginalpapper" på 305´or med så lågt vrid så den godkänns i en 240 ...
enklast är att göra som alla andra, regbesikta med den välkända 262´an, och sedan byta ... motorerna är exakt likadana, ingen bes.man kommer lägga märke till det ...
det finns inga "orginalpapper" på 305´or med så lågt vrid så den godkänns i en 240 ...
enklast är att göra som alla andra, regbesikta med den välkända 262´an, och sedan byta ... motorerna är exakt likadana, ingen bes.man kommer lägga märke till det ...

Older and YZer ....
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
- fizz
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 396
- Blev medlem: fre nov 26, 2004 8:55 pm
- Ort: Kumla/Örebro
- Kontakt:
caterpillar <- bor inte du i norge?
om det är svenska papper kan du vänligen scanna in dem och lägga upp dem .. jag har inte sett en enda 240 i Sverige som varit laglig med 350 ...
det är dessutom ganska svårt att sänka vridet på en 350 så lågt att det är godkänt ...
enl. SFRO-handboken tillåts 220 hk och 275 nm i en 240 med ventilerade skivor och 1031-bakaxel ...
om det är svenska papper kan du vänligen scanna in dem och lägga upp dem .. jag har inte sett en enda 240 i Sverige som varit laglig med 350 ...
det är dessutom ganska svårt att sänka vridet på en 350 så lågt att det är godkänt ...
enl. SFRO-handboken tillåts 220 hk och 275 nm i en 240 med ventilerade skivor och 1031-bakaxel ...
Older and YZer ....
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
ska se va ja får til....
har inte skanner selv,men ska skikka via en annan pc .... fra 1974-noen å 85 er det jo bare 165hk- å sikkert svært lavt Nm....ska gå som rakkarn.har motorfestene å hjemme ,som ja kan kopiere å skikke....
en type i trondheim tok 3600 for motorfestene å "opskrifta" for å sette chsb i volvo
.... pappera er for norsk biltilsyn
å den leser bare paragrafer
....
dom er totalt jærnevasket med lovverket i handa
HAR LITE GOTT Å SI OM DEM 






dom er totalt jærnevasket med lovverket i handa


caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 3844
- Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
- Ort: nord-norge, TROMSØ
Jag fick problem ikväll när jag skulle lyfta i min 305a! fördelaren gick i torpeden, ena grenröret gick i rattstången och det andra i rambenet
vad för grenrör och så använder ni? denna motor har suttit i en VAN så det sitter ju en stor fördelare med tändspole och allt i samma...ni kanske har någon annan sump med? mycket tacksam för svar....Så jag slipper fler sömnlösa nätter!

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 175
- Blev medlem: fre jan 14, 2005 8:02 pm
- Ort: Lycksele/Rusksele
- Kontakt: