Står i turboval
Står i turboval
Jag har en Mi16 1.9l motor som är kompsänkt ligger på ca 7:9.
Jag har två agg liggandes, ett kkk k24 från s60r samt en hybrid T3/T04E med kompressorhus a/r .60 trim 50 och avgashus a/r .48 med steg 3.
Vilket tror ni är bäst lämpat för effekt runt 350-400hk?
Mvh
/Fredrik
Jag har två agg liggandes, ett kkk k24 från s60r samt en hybrid T3/T04E med kompressorhus a/r .60 trim 50 och avgashus a/r .48 med steg 3.
Vilket tror ni är bäst lämpat för effekt runt 350-400hk?
Mvh
/Fredrik
Vad är det för inlopp på "hybriden"?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Ca 54 mm, god för max 450-500 hk vid något optimalt tryckförhållande då.
Sen är det ju upp till resten av grejerna att vilja hänga med förstås, och då menar jag inte bara bottendelen och drivlinan.
Sen är det ju upp till resten av grejerna att vilja hänga med förstås, och då menar jag inte bara bottendelen och drivlinan.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vad är det för avgashus (mått och bild bäst)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
steg 3 vad är det för storlek?Sudden6 skrev:Har ingen bild här på jobbet men det är ett fembultat a/r .48 så det är rätt litet men det är i alla fall steg 3 axeln

är det dubbel inlopp?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
vad har du för grenrör?
hadde jag varit i dina kläder hadde jag satsat på en Gt40 eller en holset Hx35 som är 20år modärnare och hållbarare.
jag har en hel hög gamla "race" T 3-4 i min järn skrot återvinings back här i garaget som inge (tox på forumet) har lämmnat här efter den fräna motorn i hans pegga har varvat ihjäl de stackars garret snurrorna
hadde jag varit i dina kläder hadde jag satsat på en Gt40 eller en holset Hx35 som är 20år modärnare och hållbarare.
jag har en hel hög gamla "race" T 3-4 i min järn skrot återvinings back här i garaget som inge (tox på forumet) har lämmnat här efter den fräna motorn i hans pegga har varvat ihjäl de stackars garret snurrorna

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
men e inte en gt40 ganska jättestor för en sån motor??Jens Gustavsson skrev:vad har du för grenrör?
hadde jag varit i dina kläder hadde jag satsat på en Gt40 eller en holset Hx35 som är 20år modärnare och hållbarare.
jag har en hel hög gamla "race" T 3-4 i min järn skrot återvinings back här i garaget som inge (tox på forumet) har lämmnat här efter den fräna motorn i hans pegga har varvat ihjäl de stackars garret snurrorna
med tanke på att han vill ha ca 350-400hk.
hx35 agget kan jag förstå men ett gt40 ?(jag har ett hemma som jag tänkt stoppa på min b230 å tycker det känns för stort)
men vilka mått snackar vi då?
förlåt OT men var tvungen å veta

mvh joakim
Team Björkeryd
Bad Ass Volvo Kick Ass
Powerd by Joakim Andersson
Bad Ass Volvo Kick Ass

Powerd by Joakim Andersson