Spelar det någon roll hur man vinklar en motor utifrån orginal läget?
Jag tänkte om oljan skulle hamna fel och inte smörja någon del eller så. Det är nämligen byggas med en 125 motor men det är lite minimalt med plats så måste kanske vinkla ner motorn en aning. Kanske slänger upp ett projekt här sen, vem vet
Är det inga större ändringar så spelar det ingen roll, skvätter tillräckligt med olja ändå! Värre med 4-takt med riktiga oljepumpar som kan suga torrt.
Edit: nu var det jag som tänkte gaaalet. 45 grader blir väldigt mycket, dock klarar ju en membran förgasare av det men min flottörfögge har inte riktigt samma kapacitet. Finns ju ingen riktig bestämd maxvinkel, alla klarar olika och det märks ju om den flödar över eller inte...
childman skrev:nej vad har jag nu snappat åt mig för fel info?
Edit: nu var det jag som tänkte gaaalet. 45 grader blir väldigt mycket, dock klarar ju en membran förgasare av det men min flottörfögge har inte riktigt samma kapacitet. Finns ju ingen riktig bestämd maxvinkel, alla klarar olika och det märks ju om den flödar över eller inte...
hmmm...tänk om tänk rätt
farligast med en två taktare är INTE att den flödar över utan tvärtom
stängd hela tiden (för låg nivå är INTE bra)
= då skär den tillslut
aldrig ägt en rad 4:a............gäller mc
en motor utan turbo suger.....gäller bil
och
Idrott luktar svett
Sport luktar bensin
hehe jadå, kan ju också bli så, tänkte inte på det just då. Att hålla koll på bestyckningen är ju a och o om man inte vill att den ska skära/gå dåligt dvs, men det märker man ju