
Super Seven HAHLIN7 "Två 2012 filmer!"
Du får bjuda farsan på lite laddtryck 


http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Har varit lite dåligt med bilder men nu kommer de några.

Mattias svetsar sista (visade sig att det inte var sista) röret som också har ramnummret.

Jag TIGar färdigt grenröret, för att vara vårat första grenrör så är vi
väldigt nöjda.

Alla rör är ungefär 60 cm långa till collektorn.


Nya däck, det är 185/60 * 13 yokohama A048 R-Däck och en uppsättning 215/40 * 17 vanliga gummin.

Nytt cellpaket till våran vattenkylda IC, måtten är 20*20*5 cm.

Varvräknare och spjällhus från en Bmw 528.

Ratt med snapoffnav, stulen från brors 880... som så mycket annat..

Provmontering av plast, och tanken är nästan färdig för svetsning.
Bakaxeln har fått lamelldiff och blivigt uppriktad.

Mattias svetsar sista (visade sig att det inte var sista) röret som också har ramnummret.

Jag TIGar färdigt grenröret, för att vara vårat första grenrör så är vi
väldigt nöjda.

Alla rör är ungefär 60 cm långa till collektorn.


Nya däck, det är 185/60 * 13 yokohama A048 R-Däck och en uppsättning 215/40 * 17 vanliga gummin.

Nytt cellpaket till våran vattenkylda IC, måtten är 20*20*5 cm.

Varvräknare och spjällhus från en Bmw 528.

Ratt med snapoffnav, stulen från brors 880... som så mycket annat..

Provmontering av plast, och tanken är nästan färdig för svetsning.
Bakaxeln har fått lamelldiff och blivigt uppriktad.
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

- Mattias Hahlin
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 277
- Blev medlem: tor jul 08, 2004 6:47 pm
- Ort: Rättvik
Lite fler byggbilder.

Nu har vi börjat bygga lådan till den vattenkylda ICn

Simon punktar ihop.


Tigat skarvar.

Färdig låda med 2,5" inlopp och 3" utlopp, lådan är 20*20 cm och ca 30cm mellan anslutningarna.

Nu har vi fått stolarna från engelska Europa spares, mycket fina och man sitter riktigt bra.

Provar stolarna i bilen.
Klart fränt bygge!!det har gått fort för er.blir intressant att se hur den kommer att gå

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 109
- Blev medlem: lör maj 14, 2005 10:32 am
ang ramen
Tjenare.
Först måste jag bara gratulera till ett coolt bygge!
Sedan är min fråga; Har ni några ritningar på själva ramen?
Anledningen till att jag undrar det är att jag ska bygga något liknande bygge som projektarbete i skolan. Vore därför mycket tacksam för hjälp och information.
Var någonstans i landet bor ni?
tack & bock
/Sonny F
Först måste jag bara gratulera till ett coolt bygge!
Sedan är min fråga; Har ni några ritningar på själva ramen?
Anledningen till att jag undrar det är att jag ska bygga något liknande bygge som projektarbete i skolan. Vore därför mycket tacksam för hjälp och information.
Var någonstans i landet bor ni?
tack & bock
/Sonny F
- Mattias Hahlin
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 277
- Blev medlem: tor jul 08, 2004 6:47 pm
- Ort: Rättvik
Magnus: nja jag tycker det går väldigt segt just nu, men rulla ska den göra i sommar.. hoppas jag.
sonfrabest: på den här sidan finns allt du behöver veta o Super Sevens. http://www.locostsweden.se
Det finns en bok man kan köpa där ritningar på ramen finns.
På http://www.rejsa.nu finns också en del 7er under uppbyggnad och många ideer på hur man går till väga. Vi håller till i Umeå och du är välkommen på studiebesök, jag gissar att det är lite långt att åka men det finns säkert någon i dina trakter som bygger.
Lycka till.

sonfrabest: på den här sidan finns allt du behöver veta o Super Sevens. http://www.locostsweden.se
Det finns en bok man kan köpa där ritningar på ramen finns.
På http://www.rejsa.nu finns också en del 7er under uppbyggnad och många ideer på hur man går till väga. Vi håller till i Umeå och du är välkommen på studiebesök, jag gissar att det är lite långt att åka men det finns säkert någon i dina trakter som bygger.
Lycka till.

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 109
- Blev medlem: lör maj 14, 2005 10:32 am
hey
God afton!
Kanon. Det är värdefull information det dära
Studiebesök vore helt klart perfekt. Jag studerar vilket innebär att jag borde kunna få skolan att betala resan tur och retur eftersom den är i utbildningssyfte. hehe.
Så jag ska prata med handledaren. Om jag inte får det beviljat så kanske man iaf tar en sväng upp. Det är runt 65 mil enkel resa, vilket man hinner på en dag...
Har du/ni någon hemsida eller fler bilder som jag kan få ta del av?
Tack på förhand.
Mvh. Sonny
Kanon. Det är värdefull information det dära

Studiebesök vore helt klart perfekt. Jag studerar vilket innebär att jag borde kunna få skolan att betala resan tur och retur eftersom den är i utbildningssyfte. hehe.
Så jag ska prata med handledaren. Om jag inte får det beviljat så kanske man iaf tar en sväng upp. Det är runt 65 mil enkel resa, vilket man hinner på en dag...
Har du/ni någon hemsida eller fler bilder som jag kan få ta del av?
Tack på förhand.
Mvh. Sonny
Re: hey
Jobba på nu Hahlin!! Jag vill ju åka en sväng!! 


MVH/ Micke Fredriksson
Mycket konstigheter på G.
De här har hänt på sistone.

Handbromsen från mattias Volvo var inte så snygg och man slog i armbågen om man växlar lite ivrigt så mattias byggde en ny lite bättre variantsom bara låser fast om man vill.

Bränsletanken klar

Kylarna har fått fästen de är golf kylare

Trepunktsbältena har fått fästen

Mattias blev inte riktigt nöjd med framvagnen så vi kapade bort den. Rollcentrat var på tok för högt och fästena hamnade utanför plasten, så med 30 mm längre övre bärarmar och nya fästen så blev det mycket bättre.

Lackering av fälgar, Mattias sprutar och Tobbe är bär, det tog 5 timmar att lacka 8 fälgar, förutom alla timar vi lagt på förarbetet.




Provar 17" och har kapat till fram och bakskärmar (kommer från Dala7), bak var dom 50 mm för breda och fram 30 mm för smala, så det som blev över från bak plastar vi fast fram.




Handbromsen från mattias Volvo var inte så snygg och man slog i armbågen om man växlar lite ivrigt så mattias byggde en ny lite bättre variantsom bara låser fast om man vill.

Bränsletanken klar

Kylarna har fått fästen de är golf kylare

Trepunktsbältena har fått fästen

Mattias blev inte riktigt nöjd med framvagnen så vi kapade bort den. Rollcentrat var på tok för högt och fästena hamnade utanför plasten, så med 30 mm längre övre bärarmar och nya fästen så blev det mycket bättre.

Lackering av fälgar, Mattias sprutar och Tobbe är bär, det tog 5 timmar att lacka 8 fälgar, förutom alla timar vi lagt på förarbetet.




Provar 17" och har kapat till fram och bakskärmar (kommer från Dala7), bak var dom 50 mm för breda och fram 30 mm för smala, så det som blev över från bak plastar vi fast fram.



Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin


Vår första riktiga åktur med 7an, Jag och mattias drog varann med mattias nyinköpta hoj, en Gorilla 110.

Mor och Far provsitter för första gången med 7an på marken.

Med bara huvudbågen på plats ser den helt vrickad ut, men det blir säkert bättre.. hoppas vi.

Tobbe och Ulf knäcker rutbågen, det tog många timmar innan vi blev nöjda med vinklarna på bockarna.
Vi måste tacka Micke Fredriksson för lånet av rörbocken och för en kvällskurs i garaget på burbockeri.


Nu börjar det likna nåt, jag och pappa jobbar febrilt.


Tobbe är ju glad iallafall.
Mitsubishi Evo IV
HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin

HAHLIN7 9.30@236kmh Såld
Volvo 965 LS1 V8 Dragbil Såld
Simon Hahlin
