Vad för storlek bör man ha på runners? Insugssidan på toppen är ca 42mm (tror det kan vara bra att veta för beräkning

Motorreceptet finns här:
www.garaget.org/swespykim
Vore grymt tacksam för hjälp!
mvh K
Effekt / Vridmoment (kortfakta) 500 hk / ? Nm
Motor, växellåda och avgassystem B230FK
Är en 940 GL italienimport från början
*Smidda Mahle kolvar
*H-profil stakar
*Honat block
*Bottendel balanserad
*Svänhjulet balanserat
*ARP-bultar till vevstaksöverfallen
*Topplocksbultar 12.9 kvalité
*Svänghjul från B21/B23 förgasare
*Special svänghjulsbultar
*Sachs 765 tryckplatta (racekoppling från bmw M5)
*525tds lamell (från bmw turbodiesel)
*Extraktorgrenrör med avgasbandage
*50mm wastgate
*Nya lager
*Ny högflödes oljepump
*V16 turbo kam från enem
*HKS SSQV dump
*MSD 6A med Blaster 2 spole
*Siliconslangar
*405 topp med 46/38mm ventiler samt dubbla ventilfjädrar. Rejält portad av Jens Gustavsson i Sävar. Är hos honom nu i flödesbänk, så ska bli kul att se vad han får fram för siffror! Grymt duktig kille iaf...
*Alla remskivor och drev i aluminium (silverfärgade)
*Ställbart kamdrev
*Blockmonterad fördelare
*Lackade delar
Effekt och prestanda (ingående) Hoppas på 500hk+
har du sett grenröret jag hjälpte ta fram till KL racing?swespykim skrev:mmm, det är något jag kommit på i efterhand kan ha vart bra... Först skulle jag "bara" ha 400 hk.. Sen så har allt spårat ur...
Har dock funderat på att fixa ett nytt grenrör! Om det nästintill är ett krav för att få bra drag i maskineriet får jag nog överväga att göra det...
nybörjare vet jag inte? har svetsat i över 20årE.johansson skrev:Snacka om nybörjarsvetsning på det röret...