jag kan fota lagret ikväll då jag kommer hem från jobbet.
det ser i stort sett likadant ut.
varför jag tror det spikat är juh pga det är på en cyl.
och misstankarna om luft beror på att jag har en skarv på pickupröret ned i tråget som jag inte kan checka om den blivit
tät efter montering av tråget.(det sker i samma moment)
Motorn är en C20LET (Opel Calibra) borrad och strokad till 2.3 liter.
motorn har ganska kort stake/slag förhållande (1.53)
så kolven gör väl en 'studs' vid varje vändning och det påverkar juh lagren, men då borde det vart på alla cylindrar.
Effekten är.. tja.. obromsad.
men jag matar i 768hk bränsle(finns utrymme för lite räknefel också,men spridarna ligger på 90% duty). och lambdavärdet ligger på 0.8 (E85)
Laddar 2.08bar med en GT3582R med tial avgashus.
Motorn har 10,5-1 i kompförhållande.
toppen flödar ordentligt.
vassare kammar
mm mm.
men det finns inte tillstymmelse till spikningar om man kollar på kolvarna.
tändningen ligger på ca 18 grader före vid 2.1bar(5000rpm) och sjunker ett par grader mot 7500rpm.
jag är inte ett dugg ledsen eller orolig för att detta hänt, bara kul å veta om det är småspik som gjort detta.
då vet jag juh att det är bara å krana ned ett par grader.
Då har juh motorn arbetat med bränslet jag skickat i allafall
Mvh
Patrick