trycksätta hål på stromberggasaren?
Nu när det hålet inte går över membranet så förstår jag inte varför det skulle bli så?140ttic skrev:jag tror kolven kommer flyga upp för snabbt om du inte trycksätter de övre hålet.larsat skrev:trevligt att nån skriver iaf.. även om de inte gav värst mycke, detta handlar helt enkelt om vilka hål som är ABSOLUT NÖDVÄNDIGA att trycksätta, klart man kan trycksätta alla som de görs med AT satsens insug.. men man måste ju veta allt för att förstå sig på hur gasarn funkar, så känner ja iaf... därför kommer ja snart testa att skippa att trycksätta de övre hålet så får vi se om de går.... skriver här sen för er som undrar
Jag tycker att kolven snarare skulle flyga upp ännu snabbare om man trycksatte hålet, efterssom det blir mer yta som övertrycket verkar på
Det känns ju som att om man inte får hela förgasaren trycksatt .. både upptill å nertill så kommer du trycka fullgas. turbon pressar luft för fullt så mycke luft så att kolven (va tusan kallas de på en förgasare?) stannar uppe hela tiden pga av det blåser värre än en höststorm nedanför . .alltså fullgas hela tiden å inget man kan göra åt saken! hänger på hur stark fjädern är osv. Eller svammlar jag totalt nu? 

nä, du svamlar väl inte så mycket
(o ja tror de heter trottel
)
Men detdär stora hålet längs upp, på larsats förgasare, går ju inte in över membranet/trotteln.. det går ju in under membranet. Isåfall borde det ju hjälpa till att trycka upp trotteln ännu mer tycker jag
Om jag fattat det rätt så är det hål i trotteln, som går upp över membranet... så där kommer det ju flyga upp en massa övertryck övanför membranet...


Men detdär stora hålet längs upp, på larsats förgasare, går ju inte in över membranet/trotteln.. det går ju in under membranet. Isåfall borde det ju hjälpa till att trycka upp trotteln ännu mer tycker jag
Om jag fattat det rätt så är det hål i trotteln, som går upp över membranet... så där kommer det ju flyga upp en massa övertryck övanför membranet...
ja det är hål i kolven så det borde vara samma tryck under som över membranet och ang att ha alla hål trycksatta verkar de ju onödigt om de bara är ett hål som gör någon skillnad?
framför allt vill jag veta VARFÖR hålet finns där, men ska ju testa snart så den som lever får se om det gör nån skillnad alls med eller utan hål/tryck
framför allt vill jag veta VARFÖR hålet finns där, men ska ju testa snart så den som lever får se om det gör nån skillnad alls med eller utan hål/tryck
- Jonas CRX VTi 94
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:24 am
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Det där övre hålet är väll för att vacumet/trycket inte ska behöva gå mellan väggen och trotteln och därmed skapa konstiga fenomen. Trycket/vacumet ska ju verka på membranett. Så hålet borde trycksättas.
Fjädern ska ju arbeta mot insugstrycket sesom en bränsletrycksregulator. Om det tar för lång tid för luften att nå membranet så får du antagligen orolig och oren gång.
Fjädern ska ju arbeta mot insugstrycket sesom en bränsletrycksregulator. Om det tar för lång tid för luften att nå membranet så får du antagligen orolig och oren gång.
/Jonas Åhgren
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
En stjärna *
Bil: Turbokonverterad honda med ställbart chassi. Främst byggd för bana
Mr.J vad menar du med att den "dör" vid 3000 varv? laddar den inte lr vad händer?mr.J skrev:provade nu med att trycksätta alla hålen..det blev en klar förbättring...men måste fixa en btr för den dör vid 3000 varv.. men det visste ja att den skulle..
har tomgång o den går bra på jämn gas iaf..
har bara kortat o slipat nålen o spänt fjädern o lagt igen choken
är lite intresserad av hur d gick
MVH Goofy