Heinan´s Amazon -65 B20
Okej, du slog ihop motorn med dom smala asså?B20Power skrev:Japp, det är m-stakar! Jag tror att de gamla lagrena som satt i när jag köpte motorn ska vara till den 6-bultade vevaxeln, för jag kollade på en B18 och där satt de breda lagrenaRydberg skrev:har du kommit fram till ngt med lagret där? Antar att du har M stakar? för jag ahr samma problem, att d förra e bredare....
Btw, kör stenhård sugis rakt igenom o skrota (med-risk-för-påhopp) fukstrimmet![]()
Så jag antar att mina smala nya lager är rätt?
Nja, jag skulle vilja laborera lite med turbo, men det är helt klart grymmare med en vässad sugmotorMen till en början blir det sugis iaf, sen kanske jag behåller den som det, vem vet?
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
- Victor Heinerud
- För mycket laddtryck
- Victor Heinerud
- För mycket laddtryck
Japp, så fick det bli, men om man kollade på vevstakarna såg man att det suttit smalare vevlager där innan också.Rydberg skrev:Okej, du slog ihop motorn med dom smala asså?B20Power skrev: Japp, det är m-stakar! Jag tror att de gamla lagrena som satt i när jag köpte motorn ska vara till den 6-bultade vevaxeln, för jag kollade på en B18 och där satt de breda lagrenaSå jag antar att mina smala nya lager är rätt?
Nja, jag skulle vilja laborera lite med turbo, men det är helt klart grymmare med en vässad sugmotorMen till en början blir det sugis iaf, sen kanske jag behåller den som det, vem vet?
- Victor Heinerud
- För mycket laddtryck
- Victor Heinerud
- För mycket laddtryck
- Victor Heinerud
- För mycket laddtryck
- Victor Heinerud
- För mycket laddtryck
B20Power skrev:Jag går ut och tar en bild så visar jagRydberg skrev:Hur gjorde du för o mäta in var oljepumpen sitter?Dock gjorde jag lite fel när jag skulle kapa ur hålet

- Victor Heinerud
- För mycket laddtryck

Förstår du bilderna? Eftersom själva "silen" kommer under skvalplåten måste du ta måtten som är bakom "silen". Sen tar du en tumstock och lägger så som de streckade linjerna visar så får du en fyrkant

Har också fått svaret att lagret får en klenare dimension på 74ans motorer!
//Victor
Aha, man tar alltså ingen hänsyn till ngt förutom att den ska få plats? Sen tar man ju upp hålet så dne får lite andningsrum givetvis...
trodde d va massa annat som spelade roll också

trodde d va massa annat som spelade roll också

- Victor Heinerud
- För mycket laddtryck
Men jag är inte klar med den än för jag vet inte om man måste ta upp några fler hål i den så oljan lätt kan rinna ner?Rydberg skrev:Aha, man tar alltså ingen hänsyn till ngt förutom att den ska få plats? Sen tar man ju upp hålet så dne får lite andningsrum givetvis...
trodde d va massa annat som spelade roll också![]()
Någon som kan svara på detta? Kanske visa en bild på hur ni har gjort?
//Victor