Tips på liten generator

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

tack för tipsen.det är ju lite platsbrist på min bil så det är ju en fördel om den inte är så stor.ska kolla upp dom ni tipsat om
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
zeke varg
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 263
Blev medlem: tis dec 16, 2003 10:32 pm
Ort: Sävar

Inlägg av zeke varg »

Kom du fram till något? Jag tänkte starta en tråd om det här nu på morgonen men såg din 8) Generatorn som följde med mitt 230 köp visade sig vara en gammal 35 ampare så jag behöver också byta upp mig. Skiljer det inte mycket i fysisk storlek på de japansk byggda generatorerna jämfört med de europeiska typ bosch? Kommer ihåg att Mats och Björn hade en nätt sak på sin Corvette när det begav sig.
Finns det några Mitsu åkare därute som vet? Själv har man ju mest bara brottats med gamla Volvo bitar från 60talet.
Jonas Sandström SÄVAR
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

Efter lagerras på sambons peugeot 306, kan jag tipsa om att de finns i 155amp och inte så stora ytter mått.
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

undra vad en sådan drar i effekt

är den verklign 155amp?
ThaSaint
Lite mer laddtryck
Inlägg: 33
Blev medlem: ons feb 21, 2007 10:24 pm
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av ThaSaint »

bosch 100A från volvo 900-serien borde ju inte va allt för ovanlig begagnad..

//Erik
Bild
flobb
Forumsberoende
Inlägg: 638
Blev medlem: sön aug 13, 2006 9:29 pm
Ort: Piteå

Inlägg av flobb »

nu knaske ja får mig över huvvet :P men biltema säljer ju generatorer, de e ju typ 90-100 amp på dom.
Projekt!

volvo 145 såld
volvo 740 tic Såld
Volvo 242 lära sig sprut stadie.
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1590
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

Jag har haft en måttligt stor Mitsubishi 100A från en Citroen på en Taunus. Har fattat det som att det är på franska bilar det kan sitta lite värre.
Stoffe
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: ons dec 22, 2004 5:21 pm

Inlägg av Stoffe »

Det bästa är om du ringer till generatorservice i uppsala och berättar vad du ska ha för generator i mått så plockar de fram en som passar åt dig. Du ska ju ha en generator som är lindad på det mer moderna sättet (minns ej vad det heter) för då krymper storleken ordentligt på dom. Hyndai Sonata har små generatorer på run 70-80A och de är mindre än B20s orginal växelströmmare på 35A. Annars så har gamla SAAB 900 en liten generator på 70A, men som sagt. Absolut bäst är att höra med generatorservice, de är otroligt duktiga på att plocka fram speciallösningar till just sånna här byggen.
Användarvisningsbild
ANorberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: lör jan 17, 2004 3:02 pm
Ort: Norrland

Inlägg av ANorberg »

Tror det minsta i förhållande till effekt är de som sitter på Toyota Celica.

Tror de är märkta 75 Amp men de ger brutalt mycket. Har provat dessa med 120 amp belastning. 20 cm från turbo agg.

Dessa finns modifierade av Briese i England.
Tyvärr allt för högt pris. ger 150 amp då. balanserade.andra lager för högre varvtal mm.
diameter ca 135 cm och rätt kort i längd väg. en kabel behövs för att få dem att ladda.
Reparation av motorstyrboxar och MSD tändning
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1590
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Inlägg av loop »

ANorberg skrev:Tror det minsta i förhållande till effekt är de som sitter på Toyota Celica.

Tror de är märkta 75 Amp men de ger brutalt mycket. Har provat dessa med 120 amp belastning. 20 cm från turbo agg.

Dessa finns modifierade av Briese i England.
Tyvärr allt för högt pris. ger 150 amp då. balanserade.andra lager för högre varvtal mm.
diameter ca 135 cm och rätt kort i längd väg. en kabel behövs för att få dem att ladda.
Och det är inte de där varvtalsstyrda eländena som satt på Celica?
Användarvisningsbild
ANorberg
För mycket laddtryck
Inlägg: 240
Blev medlem: lör jan 17, 2004 3:02 pm
Ort: Norrland

Inlägg av ANorberg »

Varvtals styrda?? Näää Hur skulle de funka...utan regulator blir de varvtals styrda..hihi mer man varvar ju mer spänning
/ Anders
Reparation av motorstyrboxar och MSD tändning
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
Användarvisningsbild
JE Jr
För mycket laddtryck
Inlägg: 289
Blev medlem: tis nov 18, 2003 8:44 pm
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av JE Jr »

Göte skrev:Är denson som satt på vissa 940 för stor? Den ligger ju förövrigt på 90amp

Ja, precis. jag har en sån på min 740, den jag hittade var på 100A och mycket mindre än 100A Bosch som också satt på sena 940 Turbo. Vägde ca ett kg mindre än min gamla 80A Bosch, och passar bolt on på en 230!

Den har dock intern fläkt, vet inte hur bra den klarar att sitta i ett riktigt hett motorrum?
Användarvisningsbild
Göte
För mycket laddtryck
Inlägg: 467
Blev medlem: tor sep 09, 2004 6:29 pm
Ort: Nybro

Inlägg av Göte »

robban skrev:undra vad en sådan drar i effekt

är den verklign 155amp?
Jag tror den är det.

http://bildelsbasen.se/index.php?index= ... id=8268608
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
Skriv svar