Tips på liten generator
Moderator: backeliten
tack för tipsen.det är ju lite platsbrist på min bil så det är ju en fördel om den inte är så stor.ska kolla upp dom ni tipsat om
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Kom du fram till något? Jag tänkte starta en tråd om det här nu på morgonen men såg din Generatorn som följde med mitt 230 köp visade sig vara en gammal 35 ampare så jag behöver också byta upp mig. Skiljer det inte mycket i fysisk storlek på de japansk byggda generatorerna jämfört med de europeiska typ bosch? Kommer ihåg att Mats och Björn hade en nätt sak på sin Corvette när det begav sig.
Finns det några Mitsu åkare därute som vet? Själv har man ju mest bara brottats med gamla Volvo bitar från 60talet.
Finns det några Mitsu åkare därute som vet? Själv har man ju mest bara brottats med gamla Volvo bitar från 60talet.
Jonas Sandström SÄVAR
Det bästa är om du ringer till generatorservice i uppsala och berättar vad du ska ha för generator i mått så plockar de fram en som passar åt dig. Du ska ju ha en generator som är lindad på det mer moderna sättet (minns ej vad det heter) för då krymper storleken ordentligt på dom. Hyndai Sonata har små generatorer på run 70-80A och de är mindre än B20s orginal växelströmmare på 35A. Annars så har gamla SAAB 900 en liten generator på 70A, men som sagt. Absolut bäst är att höra med generatorservice, de är otroligt duktiga på att plocka fram speciallösningar till just sånna här byggen.
Tror det minsta i förhållande till effekt är de som sitter på Toyota Celica.
Tror de är märkta 75 Amp men de ger brutalt mycket. Har provat dessa med 120 amp belastning. 20 cm från turbo agg.
Dessa finns modifierade av Briese i England.
Tyvärr allt för högt pris. ger 150 amp då. balanserade.andra lager för högre varvtal mm.
diameter ca 135 cm och rätt kort i längd väg. en kabel behövs för att få dem att ladda.
Tror de är märkta 75 Amp men de ger brutalt mycket. Har provat dessa med 120 amp belastning. 20 cm från turbo agg.
Dessa finns modifierade av Briese i England.
Tyvärr allt för högt pris. ger 150 amp då. balanserade.andra lager för högre varvtal mm.
diameter ca 135 cm och rätt kort i längd väg. en kabel behövs för att få dem att ladda.
Reparation av motorstyrboxar och MSD tändning
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
Och det är inte de där varvtalsstyrda eländena som satt på Celica?ANorberg skrev:Tror det minsta i förhållande till effekt är de som sitter på Toyota Celica.
Tror de är märkta 75 Amp men de ger brutalt mycket. Har provat dessa med 120 amp belastning. 20 cm från turbo agg.
Dessa finns modifierade av Briese i England.
Tyvärr allt för högt pris. ger 150 amp då. balanserade.andra lager för högre varvtal mm.
diameter ca 135 cm och rätt kort i längd väg. en kabel behövs för att få dem att ladda.
Varvtals styrda?? Näää Hur skulle de funka...utan regulator blir de varvtals styrda..hihi mer man varvar ju mer spänning
/ Anders
/ Anders
Reparation av motorstyrboxar och MSD tändning
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
Motorjustering och tillverkning av kabelsystem motor och övrig bil.
Kunskap i de flesta Insprutnings system på marknaden
Allt från enkla till de mest avancerade systemen. Några som ja justerat motor för är...
Thomas Rådström. Ingmar Bjöörn div1 Rallycross Stefan Jonsson Rally. Fredrik Tiger Supernationell rallycross och många fler... Säljer Techedge lambdamätare
F-Skattsedel
Göte skrev:Är denson som satt på vissa 940 för stor? Den ligger ju förövrigt på 90amp
Ja, precis. jag har en sån på min 740, den jag hittade var på 100A och mycket mindre än 100A Bosch som också satt på sena 940 Turbo. Vägde ca ett kg mindre än min gamla 80A Bosch, och passar bolt on på en 230!
Den har dock intern fläkt, vet inte hur bra den klarar att sitta i ett riktigt hett motorrum?
Jag tror den är det.robban skrev:undra vad en sådan drar i effekt
är den verklign 155amp?
http://bildelsbasen.se/index.php?index= ... id=8268608
Ingenting är omöjligt,
det omöjliga tar bara
lite längre tid...
det omöjliga tar bara
lite längre tid...