jag vet att det finns olika kompenseringar och så i olika insprutningar, ett par exempel....
1 mitt gammla hestec med accel 82lb spridare så skriver man in hur lång död tid man har på spridaren i en av grund-inställningarna, om jag inte minns helt fel så har jag 1.0ms och det verkar stämma rätt bra med denna tabell och 12-13 volt som den bilen orkar ladda (halv dålig generator) http://injector-rehab.com/kbse/lag.htm
jag vet inte hur mycket hestec burken kompenserar för volten men nån typ av ej justerbar kompensering tror jag det är då den inte är direkt känslig vid olika volt men det är säkert väldigt enkla grejor den trixar med.
jag gjorde också ett rätt seriöst test där jag först vägde 4 st petflaskor som spridarna sprutade i sen körde jag med hestecs test meny där man kan simulera olika rpm, Millisec och hur länge sim skulle pågå ( med avstängd motor)
mins jag körde först på 1500rpm och ca 1.5ms tomgångs öppnings tid i typ 2minuter sen räkna jag på bensinens dencitet och sen - flaskans vikt och det stämde rätt bra med den teoretiska mängden och väldigt ligt mellan cylindrarna

tyvär så har jag tappat de exakta siffrorna

2 ett autronic där väljer man vilket spridar-nummer man kör sen lägger man in lite andra grund parametrar som säkert också det räknas på och det tillsammans med spjälläges givaren mm gör att det blir overkligt fin gång i motorn direkt och det är ju väldigt bra

men ibland då det inte fins data på spridaren kan det bli problem som för conny
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=29291
han kör med denna typ av spridare
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
vad gör man då ? kan man välja nån liknande spridare med samma ohm och storlek? vad innehåller dessa filer för data och hur fungerar kompenserigen mer på djupet?
vad kan gå fel med fel spridare nr inlagd förutom att den inte går lika fint?
3 på ett gammalt haltec tex där fins inga inställningar för respons tid mm kan man då grovt räkna med att spridaren ger mer soppa om man går över 100% öppnings tid?
4 på vems så har man en mapp med spridar-korrigering ms VS volt som är känsligt och lite trixit att få till?
bra lösning eller är det mer parametrar man måste lägga in?
kolla också denna länk som bfs la upp i en annan tråd, rätt stora skilnader i respons tid och känslighet mot volten.
http://injector-rehab.com/kbse/lag.htm
sen ifrågasätter jag hur dom tiderna stämmer på olika insprutnings system med olika slutsteg och så kallade flyback kort, motstånd mm?
bränsle trycket borde ju också påverka detta eller?
mycke funderingar men det fins ju många duktiga som kan svara här
