Poliskravaller i Pite.

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
Nicke Lindgren
För mycket laddtryck

Inlägg av Nicke Lindgren »

knotan skrev: jag vet ju i det bestämmdaste att hade jag vart där så hade jag kastat en flaska i bakhuvet på nån an snutarna å sprungit så långt jag han ...
Det är sådana kommentarer som får en att undra.. :(

-Ja du har gjort bort dig, värdet sjönk hos mig iaf.

Väx upp för fan.

/Nicke
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

dom var för lugna.
Tycker polisen skötte sig bra.
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
Wallisson
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Wallisson »

Tommy Luhr skrev:dom var för lugna.
Tycker polisen skötte sig bra.
WORD..
Wallisson
0708968206
nicke.t
Forumsberoende

Inlägg av nicke.t »

sådär vänligt brukar man ju inte bli behandlad av snuten.snorungarna e ju så jävla jobbiga å löjliga.
tel 0707149931
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

karlsson_6 skrev:
loop skrev:Snuten skulle aldrig ha fått teleskopsbatonger. Man kan ju undra om de fick sådana för att de hela tiden vände på gummibatongerna(dvs de slog med den ände där metallspännet sitter)

Nu vet inte jag vad detta gäller, men att snuten oftast förvärrar situationer är för mig det vanliga.
Varför har de tex tryckt ner nån på marken istället för att släpa iväg honom och köra iväg med honom i en bil direkt?

Om man inte kan handskas med folk som är fulla på ett bättre sätt, ska man inte bli polis.
Det är nog ingen lätt sits polisen har

Vi vet ju inte anledningen till varför polisen har tagit honom antagligen Bråk
Är ju inte smart av "17årningarna" och gå imot polisen är ju ungefär som och tränga in en ilsken hund i ett hörn.

Sen han i andra filmen som får pisk är ju inte speciellt smart går på en polis bakifrån som är i en stressad sitts

Tror nog alla vet vad unga polismän går för... Är man bara lugn och trevlig så brukar oftast dom vara de och det är dom ju inte precis i filmen
Ursäktar dem inte. De har sitt jobb för att de ska klara av situationer som vi andra inte klarar eller inte ska lägga oss i. De ska hålla sig lugna och vara effektiva och icke-provocerande. Tycker du dessa är det?

Om det är bråk, varför har de inte tagit honom under armarna och släpat iväg honom till bilen och åkt då? Det går väldigt mycket snabbare. Men det ska till nån vansinnes förnedringsbit, med ner på marken och hela kittet. Detta är nåt jag tycker blivit vanligare de senaste 15 åren.

Angående kvinnliga snutar så har jag bara dåliga erfarenheter, de sämsta är av kvinnliga civilsnutar. Sliter fram teleskopbatongen för att man vill hinna läsa namnet på brickan. Varför nu en civilsnut ska mucka med folk som dricker öl, trodde det var ett typiskt jobb för uniformerade ordningspoliser.

Och att dra upp vapen(batong) och börja vifta med tyder ju på dålig pondus och uselt självförtroende, eller möjligen en människosyn som inte hör hemma hos "ordningsmakten"

Leif GW Persson är den som har en klockren analys av svenska polisen.

I övrigt så är detta en fantastisk låt
http://se.youtube.com/watch?v=otuapLEde ... =1&index=1
nicke.t
Forumsberoende

Inlägg av nicke.t »

har alla body count skivorna,riktigt tungt. :thumbright:
tel 0707149931
Användarvisningsbild
AFFE
Forumsberoende

Inlägg av AFFE »

knotan skrev:vad var det gjorde att grisarna kommit till platsen från början, ???
nu kan man ju inte se det men antar att killarna i frågar har haft ihjäl nån eller åtmisntonde våldtagit nån??

jag vet ju i det bestämmdaste att hade jag vart där så hade jag kastat en flaska i bakhuvet på nån an snutarna å sprungit så långt jag han ...

kan inte se på när snutar beter sej så illa som dem gör i filmen...

10 snutar med slagvapen mot ett gäng småkillar som inte ens visar några tendenser till att bli våldsamma :evil:

heeelt sjuukt,...

ni pratar om att unga manliga poliser har lätt för at bli våldsamma.... de unga nyutexaminerade kvinnliga poliserna är typ 10ggr värre, har själv åkt på pisk ett par ggr utan nån direkt anledning :doh:

mer än att vart lite berusad på almänn plats och inte velat förja med till stationen för att "sova av mej ruset" dvs
Till å börja med så kan jag hålla med om till en viss del att poliserna bettede sig jäkligt illa . Men som sakt det är nog inte så lätt att vara
i den sitts som dom befinner sig i med en massa ungdommar som kan få för sig att göra just det som jag CITERAR kasta flaskor i huvet på folk .
Men kan ju säga en sak att dom där poliserna e ett gäng duvungar
i jämförelse men dom som fanns för et xx antal år sedan här i stockholm. Dom kallades för baseboll ligan. Och det namnet fick dom inte för att dom som det stog i tidningarna hade baseboll kepsar utan för att dom hade baseboll trän i sina bilar då är deras i videon teleskopsbatonger
är rena leksakerna. Men man vet ju inte vad som är orsaken till
att polisen är på plats mer än vad man hör i videon att det är en kille som blivit knivskuren .
Sen ett tips Tänk till en el två gånger på vad ni skriver
ingen nämd å ingen glömd men vissa inlägg får ju en att fundera på vad för personer somliga är igentligen
mvh AFFE
Bild
Användarvisningsbild
no1_martin
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av no1_martin »

Kan bara hålla med. Tjejer som vill bli snutar lider av nån sorts problem och måste hävda sig. Måste säga att de i kontakter jag haft med dem har de oavsett situation varit otrevliga hotar med diverse som bara får dem att framstå som ännu dummare.

När det gäller intag av poliser så tycker jag man borde se till att ta in folk med livsvana och pondus. Avlöna dem från första dan i skolbänken så skulle vi nog få ett vettigare material att utbilda.
Pondus är inte hur mycket man kan spänna musklerna eller hur hårt man kan slå med fjäderbatongen utan ens förmåga att säg till folk och få dem att lyssna! Kändes som att snutarna i pite saknade lite där.

Det nästa roligaste minnet jag har av färskingar var när jag blivit stoppad av en rutinera 50+ snut och en betydligt yngre och den yngre gick på som en hackspett och ju mer han hackade desto mer hetsade jag honom han stod nästan och studsade medan den mer rutinerade stod en bit bakom och bara log. Det hela slutade med att den äldre förklarade hur man brukar göra i en liknade situation så sa han några kloka ord till mig hela tiden med en trevlig ton även jag var trevlig mot honom sedan åkte vi åt var sitt håll.
Kör 965T 440bwhp
Bygger 244 Banracebil
Bygger Speedcraft 17" lekbåt. Har kommit ett hus emellan men nån gång skall den bli klar.
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster

Inlägg av Driddler »

Jag förstår inte vad poliserna skulle ha agerat på för annat sätt när det var bråk och allmänt hätsk stämmning?

Kanske ropat in en släpkärra med starköl över radion och krökat till och minglat lite på partyt?

Självklart finns det poliser som inte passar för jobbet. Men jag har lärt mej att bästa sättet att slippa dessa är att inte ha någon kontakt med polisen , om det inte är så att man själv behöver deras tjänster.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

tycker inte man ska uttala sig om va snutens agerande utan att veta vad som har hänt, och jag skulle nog själv bli rätt förbannad om jag var full & snuten kom & tog en polare på de där sättet om de var nå skitsak som att han är "för full" eller störande av ordning eller sånt, om man då försöker snacka med snutarna & dom drar batong klart fan man inte skulle ge sig...
däremot om de handlar om mord eller våldtäckt som nån skrev så får dom gärna slå dom så mycke dom orkar för min del, men det är fel om du tycker snuten ska få ta till våld först vid sådana saker, det innebär alltså att man får göra vad man vill utan att mörda & våldta?
dom där på filmen går ju med ölburkar i händerna på offentlig plats (antar jag) bara det är ju olagligt i sverige vad jag vet, och därför bör man kunna bli gripen, om sen polisen inte kan göra sitt jobb med att gripa killen, vad ska dom göra om dom blir påhoppade hela tiden..
tycker i stort att poliserna verkar göra ett ganska rimligt gripande på filmerna... oavsett vad anledningen är
men som det låter från dom som filmar har ju inte första killen gjort nått.. isåfall ska han inte bli gripen!!
om man nu bortser från att dricka öl på allmän plats eller urinera på ett träd :)
Kristoffer Helle
Forumsberoende

Inlägg av Kristoffer Helle »

varför undra på hvorfor polisen gjör som dom gjör när folk her inne vil kasta flaskor på dom? Er ju sånna folk som gjör at dom måste vara på det viset! hadde jag varit snut ville jag kjört over ungdommarna när dom inte ville höra! dom bör vara glad!
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

jag vet inte men jag har iallafall alltid tyckt att man drar inte fram ett vapen å viftar med om man inte verkligen kan tänka sej att använda det..

en vuxen person som väger runt 100-110 kilo, har en hel del träning inom kampsort, drar fram en stålbatong mot en 17-18 åring som väger hälten så mycket , står med en öl i näven å tittar på när hans polare blir gripen .
att dra fjäderbatongen mot den killen å vifta mot honom som att han verkligen utgjorde ett hot :lol:

rent löjjeväckande....

dem snutarna var minst sagt oerfarn.

visst killarna hade garanterat gjort nått redan innan, men dem skulle gått in tagit killarna som dem garanterat redan innan vissst gjort nått stoppat in dem i en polisbil, kört hem dem till sina färläldrar eller till station vilket som nu vart mest lämpligt.

men att sitta kvar å håna polarna å säga saker som "passa dej annars tar vi dej med" å hota polarna med stryk å vifta med batonger å ha sej ...

jag förstår inte hur nån kan tycka att det är rätt gjort av poliserna...

javisst ni kan tycka att jag är dum i huvet om ni vill... det skiter jag fullständigt i. ni kanske poliser som slår smågrabbar är häfitgt vad vet jag.,..

visst jag tycker med att det skjuts alldeles för lite i detta land, men att håna smågrabbar som råkat ta några öl för myket å börja puckla med fjäderbatongerna är ju bara att gå för långt...
Senast redigerad av knotan den tor jan 15, 2009 11:38 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
MrHedlund
För mycket laddtryck

Inlägg av MrHedlund »

knotan skrev:vad var det gjorde att grisarna kommit till platsen från början, ???
nu kan man ju inte se det men antar att killarna i frågar har haft ihjäl nån eller åtmisntonde våldtagit nån??

jag vet ju i det bestämmdaste att hade jag vart där så hade jag kastat en flaska i bakhuvet på nån an snutarna å sprungit så långt jag han ...

heeelt sjuukt,...

blablabla massa text
Varför springa? Man får ju stå sitt kast. :thumbright:
Prygla dom bara :twisted: :hihi:
Volvo 245 T6 - Tremec t-56, Link G4, under utveckling
Volvo 244 m50b25 vanos reggad -såld
Volvo 245 m50 -||- -skrotad
Volvo 240 fk -såld
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

jaja, nej jag tycker faktiskt inte att poliser ska ta till mer våld än vad studen kräver.. våld föder bara våld.. det vet nog de flesta,
klart man blir förbannad när nån sittet och hånar en???
sen om det är en snut eller nån annan random person gör det samma enligt mej...

dem kunde skött det där mycket smidigare, ett par mer erfarna poliser hade garanterat inte skött saken på samma sätt... det är det enda jag säger....
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

innan alla tappar besinngen helt kanske jag ska tillägga att jag inte längre är 18 år och inte personligen hamnar i liknande situationer, '
säger bara att ifall jag hade vart där så hade jag nog reagerat gansak skarpt på den här grejjen (som nån redan skrev) ned på marken å alla andra backar två steg annars åker ni på rapp med batongen... hade ju inte vart svårare än att hämta killarna och kasta in dem i bilen :wink:
Låst