jag vet inte men jag har iallafall alltid tyckt att man drar inte fram ett vapen å viftar med om man inte verkligen kan tänka sej att använda det..
en vuxen person som väger runt 100-110 kilo, har en hel del träning inom kampsort, drar fram en stålbatong mot en 17-18 åring som väger hälten så mycket , står med en öl i näven å tittar på när hans polare blir gripen .
att dra fjäderbatongen mot den killen å vifta mot honom som att han verkligen utgjorde ett hot
rent löjjeväckande....
dem snutarna var minst sagt oerfarn.
visst killarna hade garanterat gjort nått redan innan, men dem skulle gått in tagit killarna som dem garanterat redan innan vissst gjort nått stoppat in dem i en polisbil, kört hem dem till sina färläldrar eller till station vilket som nu vart mest lämpligt.
men att sitta kvar å håna polarna å säga saker som "passa dej annars tar vi dej med" å hota polarna med stryk å vifta med batonger å ha sej ...
jag förstår inte hur nån kan tycka att det är rätt gjort av poliserna...
javisst ni kan tycka att jag är dum i huvet om ni vill... det skiter jag fullständigt i. ni kanske poliser som slår smågrabbar är häfitgt vad vet jag.,..
visst jag tycker med att det skjuts alldeles för lite i detta land, men att håna smågrabbar som råkat ta några öl för myket å börja puckla med fjäderbatongerna är ju bara att gå för långt...