Har du startspärr?
Isf kolla säkringen till bakljusen Är samma säkring iaf på 940 vanligt att den går när man drar släpvagn. sen när man stänger av bilen får man inte igång den
Senast redigerad av Båtdoktorn den mån jan 19, 2009 8:05 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Förut gick den på startmotorn. men nu gjorde den inte de (p.g.a lite stret i batteriet).
När bilen gick som den ska så gick den inte på startmotorn om de va för lite stret.
Jag kan tillägga att denna förändring blev efter jag kollade säkringar (alla är hel och fin) och "ruckade" lite på alla jävla relän och sit som sitter vid säkrnigarna, ska ladda batteriet ett tag och pröva igen.
sitter ett relä på expansionskärlet.. det ger + matningen till spridarna. kolla detta.. plocka bort en spridarkontakt, och mät på stiften. +12V på ena och ingenting på andra.. har du en testmejsel så pilla isf fast den på de 2 stiften i kontakten och kör på staten. den bör blinka isf. annars är det antingen i matningen till spridare lr på väg till/boxen som är trasig.
Sleeper_86 skrev:sitter ett relä på expansionskärlet.. det ger + matningen till spridarna. kolla detta.. plocka bort en spridarkontakt, och mät på stiften. +12V på ena och ingenting på andra.. har du en testmejsel så pilla isf fast den på de 2 stiften i kontakten och kör på staten. den bör blinka isf. annars är det antingen i matningen till spridare lr på väg till/boxen som är trasig.
De måste jag kolla för jag börjar tro att de är boxen som har farit.
Ska leta fram testmejseln ikväll.
Sleeper_86 skrev:sitter ett relä på expansionskärlet.. det ger + matningen till spridarna. kolla detta.. plocka bort en spridarkontakt, och mät på stiften. +12V på ena och ingenting på andra.. har du en testmejsel så pilla isf fast den på de 2 stiften i kontakten och kör på staten. den bör blinka isf. annars är det antingen i matningen till spridare lr på väg till/boxen som är trasig.
Jag har nu vare ute och pillat med testmejseln!
räcker de om jag jordar "ena änden" av testmejseln och pillar in den ändra änden (själva mejseln) i kontakten till spridaren?