bromsbänksbygge

Diskussioner för erfaret folk
Användarvisningsbild
HX52
För mycket laddtryck
Inlägg: 362
Blev medlem: sön feb 24, 2008 1:45 am
Ort: VBG

Inlägg av HX52 »

Jens Gustavsson skrev:drivaxlarna? de håller till höga nior om man inte har hemska däckstuts iallafall.
Tror han svetsa diffen med drivaxlarna i!
Härdningen gick nog ur :wink:
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

Jens Gustavsson skrev:drivaxlarna? de håller till höga nior om man inte har hemska däckstuts iallafall.
har aldrig kört några 9or men ändå haft sönder drivaxlar lite skillnad på gata mot stripp
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende
Inlägg: 1672
Blev medlem: sön okt 28, 2007 9:23 pm

Inlägg av Mattias J »

micke999 skrev:
Jens Gustavsson skrev:drivaxlarna? de håller till höga nior om man inte har hemska däckstuts iallafall.
har aldrig kört några 9or men ändå haft sönder drivaxlar lite skillnad på gata mot stripp
visst kan det gå sönder, men gör det d hela tiden kanske man ska se över grejerna och kolla efter lite andra däck med mjukare slagsida
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

Mattias J skrev:
micke999 skrev: har aldrig kört några 9or men ändå haft sönder drivaxlar lite skillnad på gata mot stripp
visst kan det gå sönder, men gör det d hela tiden kanske man ska se över grejerna och kolla efter lite andra däck med mjukare slagsida
har rasat 4st typ men min bil sliter rätt mycke backdäck hehe gjorde av med 6 par på 200mil gata!!

men som sagt är inte så intresserad av raktfram så mjuka däcksidor är inget jag kommer skaffa först å främst ska väl försöka skramla ihop till avlastade drivaxel kit
micke999
Förvisad
Inlägg: 813
Blev medlem: tis apr 03, 2007 9:41 am
Ort: västerås

Inlägg av micke999 »

inte fyra den här sommarn utan under 3 år första gick när diffen vart svetsad i axeln dom gick nästan direkt sen dess har jag plockat ur klumpen när den svetsas
Användarvisningsbild
Erikk
Forumsberoende
Inlägg: 563
Blev medlem: lör feb 05, 2005 3:46 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Erikk »

Landat några prylar från Land and Sea ännu?
Användarvisningsbild
HX52
För mycket laddtryck
Inlägg: 362
Blev medlem: sön feb 24, 2008 1:45 am
Ort: VBG

Inlägg av HX52 »

Har fått lite grejor :D
Ska göra ny triggerskiva till rullarna mm.
den nya boxen samplar ju var 0,025 dels sekund så jag behöver massa mer tänder på triggern än jag har nu :wink:

Förövrigt väldigt trevliga och prata med samt snabba (land and sea altså!)

ska ta lite kort på prylarna när jag kommer ihåg och ta med kameran,
(har bomsbänken 2.5 mil hemmifrån så det blir ju inte varje kväll precis.
har ju ett vanligt jobb som bilmek ochså :) )
Användarvisningsbild
HX52
För mycket laddtryck
Inlägg: 362
Blev medlem: sön feb 24, 2008 1:45 am
Ort: VBG

Inlägg av HX52 »

Hittade en film till med bromsning av d24an :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=YipangJC ... annel_page
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

finns det nån typ av bänk som kombinerar möjlighet att bromsa både lös motor och kunna köra effektmätnig på hjulen??
Användarvisningsbild
HX52
För mycket laddtryck
Inlägg: 362
Blev medlem: sön feb 24, 2008 1:45 am
Ort: VBG

Inlägg av HX52 »

knotan skrev:finns det nån typ av bänk som kombinerar möjlighet att bromsa både lös motor och kunna köra effektmätnig på hjulen??
Intresant ämne där :)
Bör ju gå att köra typ kedjedrift eller dyligt mellan motor och rullar,'
Blir väll lite mer uträkning på drivlineförluster mm iof,
Varvtalet e ju inga problem (kan ju dreva som man vill alt använda växellåda)

Mata på med förslag Hur man kan koppla motorn till bänken :)
Ska maila brian hogan på dynomite och se om han har något :thumbright:
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

"enklaste" alternativet bör ju vara att ha en bänk som är byggd för att bromsa lös motor å sen koppla en rulle till den eller tänker jag fel??
A.Jönsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 267
Blev medlem: sön maj 18, 2008 10:14 pm
Ort: Helsingborg

Inlägg av A.Jönsson »

Hur påverkar den inre resistansen i Telmaspolarna , starkströmskablarna och svetsen mätresultatet ?

Efter några pull med en riktigt vridstark motor bör det utvecklas lite värme i grejorna..


Kul att ni fått det att fungera.
Användarvisningsbild
Erikk
Forumsberoende
Inlägg: 563
Blev medlem: lör feb 05, 2005 3:46 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Erikk »

knotan skrev:finns det nån typ av bänk som kombinerar möjlighet att bromsa både lös motor och kunna köra effektmätnig på hjulen??

Har tänkt på ungefär samma sak, fast koppla på en till rulle för effektmätning på alla fyra hjulen, fast då måste man ju ha nån form av spänn/löprulle så man kan flytta ena rullen för olika bilar :roll:



HX52: Visst kommer du kunna köra svep, typ 600rpm / sek med den nya elektroniken? Kommer du även kunna låsa den på ett visst varvtal oberoende av hur effekten ökar/minskar ?
Kollade igenom programvaran (Dynomax2000) en snabbis, och det verkar väldigt vettigt.



Ingen som vet vart man kan få tag i rullar? Man kan väl inte direkt ringa runt till bilfabriker o fråga om dom inte möjligtvis har en bromsbänk över :hihi:
Användarvisningsbild
HX52
För mycket laddtryck
Inlägg: 362
Blev medlem: sön feb 24, 2008 1:45 am
Ort: VBG

Inlägg av HX52 »

Nån som vet hur man lägger in typ skärmdumpar mm :?
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

tryck printscreenknappen å sen spara bilden i jpg format i tex paint, sen bara lägga upp på nått bildhotell :?
Skriv svar