
Mustang 65 351w turbo
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Nope bara dyramaranello skrev:en 340 vore inga fel att ha o bygga på,men dem e ju lite svåra att få tag i också.
men christians 302:a vore ju inte heller fel![]()
angående notchen, vet du vart man kan få tag i billiga sådana nu? såg ju att du köpte din på jula, synd att den försvann.
mvh

-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Förstår inte riktigt vittsen med att ha bauta däck på en sån här bil, anser att väldigt många har onödigt stora däck som bara rullar tungt när man väl kommit iväg, har man ett chassi som går att justera rätt så behöver man inga 33x15" däck för att ta sig iväg på klister, om man nu inte ska åka 7or med en stridsvagn.madmagnus skrev:jag tror att du kommer ångra att du inte byggde bredare hjulhus direkt, bygga om är tröttsamt
Se hur denna kille lanchar med 325.50.15 drag radial! http://www.youtube.com/watch?v=Rx8FF1eW79Y
Så jag tror att 28.10.5.15" drag räcker gott och väl, rymms säkert 12" breda men tror inte det behövs!
Och bilen byggs ju i första hand för väghållning och reggbesiktning för gata, så en bakvagn med 40cm mellan 4-länk stagen känns ganska uteslutet!
Mvh
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Händer inga stora saker nu, håller på att laga lite smårost i bakskärmarna och montera strävor in i motorrummet från buren mm.
Letar fortfarande någon lämplig styrväxel med servo, den ska vara ca 55cm mellan dom fasta punkterna och den sitter framför framvagnsbalken. Borde ju finnas massa moderna små bilar med smala styrväxlar men bara veta vilka som är vettiga
Några förslag?
Letar fortfarande någon lämplig styrväxel med servo, den ska vara ca 55cm mellan dom fasta punkterna och den sitter framför framvagnsbalken. Borde ju finnas massa moderna små bilar med smala styrväxlar men bara veta vilka som är vettiga

-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2642
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
Jag tror (som sagt) det är svårt att hitta så smala servostyrväxlar för montering framför hjulen. De flesta fwd-bilar nu har den ju bakom.
En högerstyrd post-Kadett/Astra (med p-ändarna i mitten) som du vänder upp-och-ned?
Eller en normal styrväxel (typ Volvo 240) som du gör om för att fästa P-ändarna längre in. Det går ju att göra en "balk" mellan kuggstångens ändar. En glidlagring i mitten så kan man få stil på det.
/Gustaf
En högerstyrd post-Kadett/Astra (med p-ändarna i mitten) som du vänder upp-och-ned?
Eller en normal styrväxel (typ Volvo 240) som du gör om för att fästa P-ändarna längre in. Det går ju att göra en "balk" mellan kuggstångens ändar. En glidlagring i mitten så kan man få stil på det.
/Gustaf
______________________________
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Capri Turbo
SFRO-besiktningsman i Skellefteå
Ja nu vet jag att du bytt framvagn men ändå
Mustang II är gjord för att sitta framför balken
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Jag har en sån på min bil Utan servo) och kan mäta hur bred den är
http://store.summitracing.com/largeimag ... fr1502.jpg
Det står en Mustang III (Med Servo) i garaget så jag kan mäta den oxå
MVH Mats
Mustang II är gjord för att sitta framför balken
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Jag har en sån på min bil Utan servo) och kan mäta hur bred den är
http://store.summitracing.com/largeimag ... fr1502.jpg
Det står en Mustang III (Med Servo) i garaget så jag kan mäta den oxå
MVH Mats

-
- SFRO-snubben
- Inlägg: 2642
- Blev medlem: mån jan 19, 2004 8:57 am
- Ort: Skellefteå
- Kontakt:
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Ja har man inte servo är de ju inga problem att korta den i rätt längd. Tänkte på en annan grej, de finns ju styrväxlar med utanpåliggande servo kolv, ungefär som en vanlig hydraulkolv. Kan man inte trixa ihop nått själv med en sån tro?
Polaren har kollat på appelton till sin dtm audi men han har inte köpt nån så jag vet inte hur dom är.
En länk iaf.
http://www.hrpworld.com/index.cfm?tpc=A ... on=product
Polaren har kollat på appelton till sin dtm audi men han har inte köpt nån så jag vet inte hur dom är.
En länk iaf.
http://www.hrpworld.com/index.cfm?tpc=A ... on=product
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Problemet med alla styrväxlar är ju att man skulle vilja se hur dom såg ut och vad dom hadde för mått innan man köpte, så man inte måste köpa 3-4st innan man hittar en som går att använda.therealpinto skrev:Jag tror (som sagt) det är svårt att hitta så smala servostyrväxlar för montering framför hjulen. De flesta fwd-bilar nu har den ju bakom.
En högerstyrd post-Kadett/Astra (med p-ändarna i mitten) som du vänder upp-och-ned?
Eller en normal styrväxel (typ Volvo 240) som du gör om för att fästa P-ändarna längre in. Det går ju att göra en "balk" mellan kuggstångens ändar. En glidlagring i mitten så kan man få stil på det.
/Gustaf
Har funderat på att köpa en som som man vet är lite bred och bygga typ en "balk" då skulle man ju även kunna bygga dit ganska många justeringar. Det är ju bara det att det känns dumt att ha massa extra i styrningen som kan flexa och krångla så jag hoppas att det går att lösa utan.
Hur känsligt är det att ha en styrväxel som är lite för bred, blir det mycket bumpsteer för minsta fel i längd?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Du får gärna mäta har man tur så... Men tror väll tyvärr att dom är lite väl breda.T-27 skrev:Ja nu vet jag att du bytt framvagn men ändå
Mustang II är gjord för att sitta framför balken
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Jag har en sån på min bil Utan servo) och kan mäta hur bred den är
http://store.summitracing.com/largeimag ... fr1502.jpg
Det står en Mustang III (Med Servo) i garaget så jag kan mäta den oxå
MVH Mats
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 519
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
- Ort: Piteå
- Kontakt:
Deras modell fungerar säkert kanon men jag tror inte att jag klarar av att bygga en själv, mustang som har servo orginal har en liknande konstruktion som hjälper till och sitter på styrstagen. Men det är lätt att det blir glapp och ryck när man svänger åt olika håll snabbt.Klabbe Persson skrev:Ja har man inte servo är de ju inga problem att korta den i rätt längd. Tänkte på en annan grej, de finns ju styrväxlar med utanpåliggande servo kolv, ungefär som en vanlig hydraulkolv. Kan man inte trixa ihop nått själv med en sån tro?
Polaren har kollat på appelton till sin dtm audi men han har inte köpt nån så jag vet inte hur dom är.
En länk iaf.
http://www.hrpworld.com/index.cfm?tpc=A ... on=product
Sellholm har en avsmalnad volvo styrväxel med servo och ca 2.5varv men då kostar den 9900:- och det tål inte riktigt min budget på styrningen

Tack för alla tips, ös på bara till slut borde man ju hitta en vettig

