
Ragge's 142 :: Säljes.
- Victor Heinerud
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 101
- Blev medlem: sön okt 21, 2007 6:15 pm
- Ort: Stockholm/Värmdö
- Landa_in_Racing
- Forumsberoende
- Inlägg: 811
- Blev medlem: tis dec 04, 2007 8:24 pm
- Ort: Södra Dalsland
-
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1711
- Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
Har fastnat hur fansiken man ska dra peuslangarna.
2 stycken går ju till förgasarna det är fixat
1 till dumpen
1 från insuget dvs närmast toppen så man får vakum till barmätaren i bilen.
1 till Btr.
sen är frågan..hur fan ska man göra från turbon?.
alltså göra en t-kopplingen från waste gaten till turbon och till plenum?.
med andra ord plenum - wastegate - turbo. ?..
tackar för snabba svar så ja hinner fixa till det inomkort så jag kan starta upp b20in för första gången med turbo
mvh Roger
2 stycken går ju till förgasarna det är fixat
1 till dumpen
1 från insuget dvs närmast toppen så man får vakum till barmätaren i bilen.
1 till Btr.
sen är frågan..hur fan ska man göra från turbon?.
alltså göra en t-kopplingen från waste gaten till turbon och till plenum?.
med andra ord plenum - wastegate - turbo. ?..
tackar för snabba svar så ja hinner fixa till det inomkort så jag kan starta upp b20in för första gången med turbo

mvh Roger
Wastegaten drar du till turbon. Ser att du har nippeln på ovansidan av wg och det ska du bara ha om du ska styra med mottryck. du får gänga bort en av insex skruvarna och sätta nippeln där istället
(Går även att plugga på turbon och köra trycket direkt från plenumet också)
Dumpen kan du inte ha sitta på plenumsidan, den måste sitta mellan förgasare och topplock (ska ha vakum och tryck)
(Går även att plugga på turbon och köra trycket direkt från plenumet också)
Dumpen kan du inte ha sitta på plenumsidan, den måste sitta mellan förgasare och topplock (ska ha vakum och tryck)
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
var nog tur att ja frågade trots allt annars hade det blivit galet.Mikael S skrev:Wastegaten drar du till turbon. Ser att du har nippeln på ovansidan av wg och det ska du bara ha om du ska styra med mottryck. du får gänga bort en av insex skruvarna och sätta nippeln där istället
(Går även att plugga på turbon och köra trycket direkt från plenumet också)
Dumpen kan du inte ha sitta på plenumsidan, den måste sitta mellan förgasare och topplock (ska ha vakum och tryck)
aha får nog göra en t koppling där iställe så jag har barmätare och dumpen på samma utgång, skulle det funka?.
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt:
- Roger Berglund
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 1860
- Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
- Ort: Sävar
- Kontakt: