Ragge's 142 :: Säljes.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Victor Heinerud
För mycket laddtryck
Inlägg: 101
Blev medlem: sön okt 21, 2007 6:15 pm
Ort: Stockholm/Värmdö

Inlägg av Victor Heinerud »

Härligt att den lever nu! :D
Användarvisningsbild
Landa_in_Racing
Forumsberoende
Inlägg: 811
Blev medlem: tis dec 04, 2007 8:24 pm
Ort: Södra Dalsland

Inlägg av Landa_in_Racing »

hehe få klart den för körning nu ;)
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1711
Blev medlem: fre apr 02, 2004 5:08 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

:thumbright:
Du får skrika till när alla barnsjukdommar är fixade ska vi komma och kika lite
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Eric Wiklund skrev::thumbright:
Du får skrika till när alla barnsjukdommar är fixade ska vi komma och kika lite
Får ta och göra det :), har ju iaf fixat frostpluggen nu så.
ska dit efter maten och färga nå rör etc sen dra alla peu slangar men har inte riktigt full koll vart fan alla slangar ska gå :hihi:
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Bild

Bild

Bild


Bild



Visst luktar det som uppstart med turbo nu va? :twisted:
Användarvisningsbild
fredda
Forumsberoende
Inlägg: 510
Blev medlem: mån jan 09, 2006 2:34 pm
Ort: Fagersta
Kontakt:

Inlägg av fredda »

ser riktigt flådigt utt :thumbright:
Volvo 740 v12 turbo
aliwin
Forumsberoende
Inlägg: 1504
Blev medlem: tor dec 27, 2007 2:27 pm
Ort: Halmstad

Inlägg av aliwin »

riktigt fin volvo 140 turbo :thumbright: ska göra liknande jag med :twisted:
Volvo turbo projekt!
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

fredda skrev:ser riktigt flådigt utt :thumbright:
thx! :D
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

aliwin skrev:riktigt fin volvo 140 turbo :thumbright: ska göra liknande jag med :twisted:

tackar :).. jasså ,blir te och följa ditt bygge isaf :)
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Har fastnat hur fansiken man ska dra peuslangarna.

2 stycken går ju till förgasarna det är fixat
1 till dumpen

1 från insuget dvs närmast toppen så man får vakum till barmätaren i bilen.

1 till Btr.

sen är frågan..hur fan ska man göra från turbon?.

alltså göra en t-kopplingen från waste gaten till turbon och till plenum?.

med andra ord plenum - wastegate - turbo. ?..


tackar för snabba svar så ja hinner fixa till det inomkort så jag kan starta upp b20in för första gången med turbo :)

mvh Roger
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Wastegaten drar du till turbon. Ser att du har nippeln på ovansidan av wg och det ska du bara ha om du ska styra med mottryck. du får gänga bort en av insex skruvarna och sätta nippeln där istället

(Går även att plugga på turbon och köra trycket direkt från plenumet också)

Dumpen kan du inte ha sitta på plenumsidan, den måste sitta mellan förgasare och topplock (ska ha vakum och tryck)
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Mikael S skrev:Wastegaten drar du till turbon. Ser att du har nippeln på ovansidan av wg och det ska du bara ha om du ska styra med mottryck. du får gänga bort en av insex skruvarna och sätta nippeln där istället

(Går även att plugga på turbon och köra trycket direkt från plenumet också)

Dumpen kan du inte ha sitta på plenumsidan, den måste sitta mellan förgasare och topplock (ska ha vakum och tryck)
var nog tur att ja frågade trots allt annars hade det blivit galet.
aha får nog göra en t koppling där iställe så jag har barmätare och dumpen på samma utgång, skulle det funka?.
Ivar
För mycket laddtryck
Inlägg: 141
Blev medlem: lör aug 12, 2006 10:41 pm
Ort: Mo i Rana, Norge

Inlägg av Ivar »

Det står respekt av att prosjektet blir gjennomført så målbevisst..
Mycket bra jobbat, tycks jag

:thumbright:
142
244
Pajero
Hanomag MF44
Toyota MR2
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

MRHoff(Garrett) skrev:Det står respekt av att prosjektet blir gjennomført så målbevisst..
Mycket bra jobbat, tycks jag

:thumbright:
Tackar tackar :)
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1860
Blev medlem: lör jun 16, 2007 1:35 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Bild

Bild



så nu är alla slangar dragna!

To do list ;

Skruva fast gaswiren igen,
Fylla på vatten i kylaren
Ställa in wastegaten , kommer behöva hjälp!.
Dra El till Elfläkten med en brytare.
Dra El till Barmätaren.
Fixa en stummad fördelare..

Dubbel kolla så alla klammrar sitter fast!.
Skriv svar